Julkort nr 3 & julkortskurs

IMG_5684

Lördag 1 advent kl. 10-13 ska jag hålla en liten pysselkurs på min arbetsplats, biblioteket i Mönsterås, då jag ska lära ut hur man får till ungefär likadana stafflikort som ovan. Här kan du läsa lite mer. Vill du vara med så skicka gärna ett mail till mig eller ring till biblioteket och anmäl dig. Du behöver inga förkunskaper utan jag finns på plats för att hjälpa till. Material ingår.

På kortet ovan har jag fläskat på med alla möjliga tekniker som man kan ta till för att få det att se gammaldags och slitet ut (jag kommer att visa dessa lite snabbt på plats), men om du inte vill prova på några ”konstigheter” så behöver du inte. Det funkar fint och blir jättesnyggt om man bara väljer ut ett fint papper, limmar det på kortet och smäcker dit en bild på en tomte + en liten blomma.

Du är också välkommen att kika in medan vi håller på och pysslar bara för att kolla vad vi grejar med. 🙂

Kommentera

