Julkort nr 2

???????????????????????????????

Jag har köpt flera dies, embossingfolders och Frantage embossingpulver den senaste tiden, men just papper är jag lite snål med – bunkrar jag papper så ledsnar jag nämligen snart på dem. I år vill jag gärna försöka använda upp äldre papper och spillbitar men pimpa till dem lite med hjälp av mina nya redskap.

???????????????????????????????

På kortet syns en liten 3D-gran som jag nog gjorde förra eller förrförra året och som jag hittade när jag städade bland mina grejer. Den fick hamna i centrum på mitt stafflikort, som är helt vanligt förutom att jag har stansat kanterna med Spellbinders Borderabilities: Bracket Borders 1. Bakom granen syns en oval utstansad med Spellbinders Floral Ovals, som jag är sist i scrap-Sverige med att införskaffa att döma av hur många som tycks använda den i bloggar etc. 🙂

Jag gillar embossingfoldern som jag använt som bakgrund; det fiffiga med den är att den är i 6×6 inch-format, alltså lika stor som ett vanligt kort. Den heter ”Let it Snow” Die’sire Embossalicious Embossing Folder och kommer från Crafter’s Companion. Jag köpte två från samma märke på E-bay.

Kommentera

