Bröllopstider

Idag är det min och Kristofers bröllopsdag. Det är en väldigt bra dag – så bra att en bekant (egentligen har jag aldrig träffat honom men jag följer slaviskt hans blogg och vi är vänner på fejjan) har valt att gifta sig med sin vackra amerikanska brud just idag. Den här killen står för fart och fläkt och hans energiska favoritfärg orange personifierar honom tycker jag, så självklart blev det ett orange kort till brudparet.

Tack Mirja för att du printade ut fotot åt mig och förlåt Joel för att jag stal det från din facebooksida. 😉 Jag har använt lite wellpapp och  ”glaserade” papper (som gör att vissa partier blir utan färg) från Pink Paislee, som jag färgat in med distresser och mist i gult och orange. Jag skvätte lite guldmist på också så att det har gyllene fläckar här och var.

Stämpeln till vänster färgade jag in med tre olika färger, stämplade och embossade. Längst tid tog det nog att försöka komma på något smart och djupt att skriva till brudparet…som vanligt ballade jag ur på grund av stundens allvar och skrev något fånigt i stället, hehe. 😉

Jag hade inget tillräckligt stort kuvert så jag sydde ihop ett av ett cardstock. 🙂

Eftersom jag känner mig lite nostalgisk den här dagen så bjuder jag även på en serie bilder från MIN bröllopsdag. Jag & Kristofer, 14 juni 2008 – enjoy!

3 thoughts on “Bröllopstider

  1. Underbart kort du gjort till de nygifta.
    Och så fina ni var när ni gifte er. 🙂
    Grattis på bröllopsdagen och må ni fira många, många sådana till.
    Kram

Kommentera

