Årets påskägg

…Blev så här. Ett lite större med höna & tupp och två lite mindre i vintagestuk.

Jag får skylla mig själv att det ena lilla ägget har någon sorts märklig khakinyans eftersom jag efter hundra lager gesso, akrylfärg, crackle medium och rivna servetter fick för mig att jag skulle spraya det grönturkost, eftersom tanken är att min man ska få det och han har en lite annorlunda hjärna (internt skämt oss emellan). Det blev coolt men inte riktigt vad jag ville ha, så jag försökte på alla sätt att ändra färgen till något mer neutralt. Det gick sådär. Nåja, dekorationerna blev fina i alla fall. 🙂

Ytan på stora ägget blev fint cracklad – det var värt all väntan när man bara satt och glodde och blåste på ägget för att crackle-mediet skulle torka.

2 thoughts on “Årets påskägg

Kommentera

