Förvaringstips

Hej hej! Här kommer en liten titt på min pysselhörna! Jag tycker själv att det är roligt att se hur andra har det, och kanske kan jag inspirera någon till att fixa till det bland pysselkaoset. 😉

Bild

Vi bor i en tvåa, men eftersom både jag och min man är väldigt kreativa så ville vi på något sätt utnyttja det lilla utrymme vi hade till att forma en hörna för skapande. Lösningen blev ett stort skrivbord från IKEA, där jag har den ena hörnan och min man har den andra. Vi kan också sitta mittemot varandra och pyssla vid min sida av skrivbordet om vi vill, även om det blir lite trångt.

Detta skrivbord står i vardagsrummet och blir som en sorts rumsavdelare; andra halvan är soff- och tvhörna. Eftersom mina scrapprylar trots allt står i ”finrummet” kände jag att det var nödvändigt att skapa bra förvaringslösningar så att det ser snyggt ut och inte stör resten av inredningen. Därför går det mesta i vitt, vitt, vitt. Min clip-it-up i hörnet sväljer mängder av grejer (masker, rub-ons, alfabet, clearstampset osv.) och mina mest använda verktyg står i min desktop carousel från Making Memories. Distressverktygen hänger också prydligt i ett ställ (fast de skyms här av min stol).

Bild

Copicsförvaringen är sprillans ny. Pennorna är sorterade efter färggrupp och jag kan lätt haka loss den kruka jag vill botanisera i och lyfta ner den. Här ser ni också mina tavelramar (”Ribba”) från IKEA, som sväljer stansar, småburkar, mister och annat roligt. Mina rosor ligger färgsorterade i metallburkarna som ni kan se på mittenhyllan.

Resten av grejerna står till vänster om skrivbordet, i den klassiska scrapförvaringen EXPEDIT från IKEA. Även här blev det viktigt att kunna dölja scrapsakerna och få det snyggt. Dörrarna som man kan köpa till hyllan är förstås perfekta, och de tre nedersta röda boxarna går att fylla med alla möjliga grejer utan att de för den skull ser plottriga eller stökiga ut.  Stämplar samt dekorationer, utstansat och uppstämplat står i de svarta förvaringsgrejerna till höger.

Bild

 Bakom en av dörrarna döljer sig min distressdyneförvaring och en liten förvaring som jag byggt ihop själv till mina Tiny Alpha.

Bild

Bakom en annan dörr döljer sig min scrapväska, som är enkel att fylla inför träffar. Den heter Mackinac Moon Large Deluxe Organizer och sväljer mängder.

Bild

Jag har ytterligare en väska (inte i bild) som gömmer sig i det lilla utrymmet mellan hyllan och väggen, och där förvarar jag mina mönsterpapper. I pappersförvaringen som står i hyllan har jag dock cardstock (hela samt större spillbitar) samt pågående projekt. Julpapperen förvarar jag också för sig, men de ligger i en pizzakartong under soffan, hehe. 🙂

Bild

Här har jag de flesta av mina stämplar, uppstämplade och fastsatta på laminerade ark. Förvaringen funkar fint tycker jag, eftersom jag inte har särskilt många stämplar. Motivstämplar köper jag, stämplar upp och säljer igen för jag känner inget större behov av att äga själva gummibiten. Dock sparar jag förstås på textstämplar, stämplar som jag vill kunna maska ihop och stämplar som är till för att skapa mönster.

Bild

Den här idén till förvaring av dies har jag fått av Johanna. Tidigare har jag gjort små böcker med hjälp av en BIA att förvara dies i, men de är små och är svåra att bygga på när förvaringen blivit för liten. Magnetplattor, cardstock, plastfickor och en pärm funkar alldeles utmärkt.

Tack för titten!

17 thoughts on “Förvaringstips

    • Delvis! Det är två ”distresstorn” som är handgjorda (köptes från en butik i Holland tror jag?) men som jag satt ihop, målat vita och tapetserat. 🙂

  1. Mycket fint! Önska man kunde ha sådan årdning, men jag har för trångt än så länge. Jag tycker att muggarna var en super bra ide, så det ska jag ta efter.
    /neo

  2. Hej , Vad fin scrapbord du har. Måste fråga var du fått tag på snurran med verktyg och lådor som du har på borddet./Mvh Mimmi

  3. Hej! Jag surfar runt och letar förvaringsideer till min lilla skaparhörna, så hamnade jag här 🙂

    Jag undrar var du har hitat ”copic-förvaringen” nånstans (ikea?) och vvad de heter. Väldigt smart och skulle vilja ha nåt liknane!

    • Hej! Ja, det är mycket riktigt IKEA, både stången, s-krokarna och krukorna. Jag hittar inte krukorna på IKEAs hemsida nu, men de har minst en variant med krok som går att hänga på stång (tex. ”SOCKER”).
      Det enda negativa med dem jag har är att de är så pass tunga, det är ändå keramik.
      Lycka till! 🙂

      • Aaah har kikat på de nu, fanns några slags plastmuggar man kunde hänga på, de verkar små, 13 cm breda och 12 höga men får kika på dem, duger säkert åt mej 🙂

Kommentera

