Nu är det jul igen…

Här är kort 3 och 4 i min julkortskavalkad. Båda har en vikning som kallas för ”joy fold” och som jag lärde mig av Linda/CitronLime. Den är jättefin i sin enkelhet tycker jag och så blir korten härligt tunga av alla papperslager. Det känns lyxigt, även om jag säkert kommer hata mig själv när det är dags att skicka dem. Det kommer bli som att kasta frimärken ner i ett svart bottenlöst hål. 😛

”Charlotte” är ju ingen julstämpel egentligen men jag tyckte att hon såg ut som vilken femåring som helst som väcker mamma och pappa vid fyratiden på julaftonsmorgonen och undrar om det inte är dags att öppna paket nu. Jag målade henne i gråskala; när jag valt stämpel men ännu inte papper så brukar jag göra så ibland eftersom motivet då passar till nästan alla papper.

2 thoughts on “Nu är det jul igen…

Kommentera

