Kulor i granen

Jodå, igår på pysselträffen var jag produktiv och skapade minsann både en gran och två kulor. 🙂 Visst blev de fina?

Granen är gjord av en kon i styv kartong (färdigköpt). BellaMio lärde oss sedan att 1) måla med brun akrylfärg, 2) måla med One Step Crackle Finish (ett klart lack som gör att nästa medium som du målar ovanpå kommer att krackelera),
3) måla med vit akrylfärg (som följaktligen krackelerade så att den bruna färgen syntes lite i sprickorna), 4) mista svagt med två olika gröna mister, 5) måla med mod podge 6) och därefter (medan limmet fortfarande var vått) hälla över med Twinklets Diamond Dust. Sen var det bara att vira dit en spets som jag fäste med en vacker nål. 🙂

Svårast var att få hem den eftersom den inte riktigt torkat när det var dags att åka; varje gång den stötte emot något så rasslade massa diamond dust av. Jag fick sitta med handen i den så att den inte skulle behöva ligga i en påse eller så. Kände mig lite som mr. Garrison med handdockan mr. Hat i serien South Park…

Kulorna var också jätteenkla att göra. De är vanliga billiga kulor från IKEA som jag klädde in med papper med hjälp av glittrig mod podge. Det funkar som lim och papperet ser lite lackat ut när det har torkat.

Fiina blev de tycker jag! Hade egentligen velat göra åtminstone två till att ha i granen…

Kram på er!

2 thoughts on “Kulor i granen

Kommentera

