Julkort a la Pojjo

Jag inspireras just nu väldigt mycket av pojjo och försökte mig på att göra ett kort i pojjo-vintage-stil. Jag var rätt säker på att maken inte skulle gilla det för jag har inbillat mig att han inte är så förtjust i vintagebilder, gulligull, pärlor och sånt krafs 😉 men till min förvåning blev detta hans nya favorit of all times! :-O Därför har jag nu bestämt mig för att årets julkort ska gå i just den här stilen, hehe. De går ju ganska snabbt att göra eftersom de inte har några färglagda motiv, vilket kan vara skönt ibland.

Vintageramarna finns inte att få tag på i Sverige (knappt utomlands heller då de är ”discontinued”), men jag har varit grymt sugen på dem så länge att jag lyckades snoka upp en förpackning här – ett tips för er som också letat. 🙂 Priset blev drygt 200 kronor inkl. frakt, men å andra sidan är det måånga dekorationer och väldigt välgjorda.

Kommentera

