Kristofer och Anneth på Oscarsscrappen

Ni kanske vill se bidragen från Oscarsscrappen? Kameran har fått för sig att sluka batterier så det har inte gått bra att fota här hemma, men nu äntligen kan ni få kika. 🙂

Det här är min LO till den stora kittävlingen där man skulle använda allt från ett kit som man förbeställt. (Alltså inte tre hela cardstock osv. utan en snutt från varje papper eller typ av dekoration.) På bilden har jag dock tagit bort saker och gått tillbaka till det stadie där jag fortfarande var nöjd med LO’n – det blev alldeles för mycket tyckte jag att ha med allt.

Ena halvan av kitet gick i vinrött och rosa och andra halvan gick mot gult, beige och lite turkost, och eftersom jag valde det gula fick man sitta och måla om de lilarosa dekorationerna som man ju var tvungen att ha med för att det inte skulle se knasigt ut färgmässigt. Näe, det var inget för mig! 

Här är Kristofers LO, han gick på det vinröda/rosa som ni ser. Han löste helt sonika problemet med allt gult som då ”blev över” genom att distressa ner papperen till en mycket mörkare färg. 🙂

Han hade en del roliga lösningar på sin som jag måste visa. Kolla här va, har ni sett buljongtråd användas på detta sätt tidigare? Boing… Kolla också hur han har stansat ut hål som spetsen skymtas bakom.

Han förklarade så sött att LO’n handlade om att ”förut var jag lost, men när vi blev tillsammans blev jag found”. Gulligt va? Kolla hur han har böjt till en pin i en hjärtform, virat ett av kitets snören runt och sedan mistat allt rosa.

Här är mitt kort till bingon. Inget märkvärdigt, ni har sett i stort sett samma kort minst två gånger tidigare – men jag hann göra det på 25 minuter vilket måste vara rekord för min del! Jag valde raden Något stämplat – glimmer mist – crackle eller glossy accents – bling bling – blomblad. Kom på delad förstaplats men förlorade på lottning. Blööööö.

Här är Kristofers kort till samma utmaning. Älskar färgerna! Inte fel att smöra lite och tacka alla röstande för inspirationen heller. 😉

Tack för oss! Lämna gärna en kommentar, då blir vi så glada!

3 thoughts on “Kristofer och Anneth på Oscarsscrappen

  1. Vilka underbara alster! Kristofer har verkligen talang för det här, visst är det skoj att scrappa med maken! 🙂
    Massor med kramar från Kicki
    PS såg att du kommenterat i Joel Herreys blogg, känner du också honom? *nyfiken*

Kommentera

