En aning artsy

Visst har jag inte visat denna? Det är mitt sista DT-bidrag till Scrapgalen och en del av er som var på mässan i Karlstad kanske fick se den i Scrapgalens monter som lite inspiration.

Den utgör i alla fall ett kärleksfullt nosande på artsy-stilen med gessokladd på canvastagen och därefter mist, en liten utklippt tös med stämplade, krackelerade vingar och kapsyler som jag har bankat vilt på med en helt vanlig hammare.

Det kan vara skönt att göra alster som bara är en lek med tekniker – de behöver inte ”säga” något som layouter och kort gärna gör.  Lite som ”idag är jag glad, jag vill gotta ner mig i massa glada färger”. Jag håller på med ett minialbum (mitt första!) i samma tema, gjort enbart med massa kladdprodukter i galna färgkombinationer.

En bild på tagen innan dekorationerna. Jag kan verkligen tipsa om gesso som primer, den är perfekt att använda som lager 1 om man vill bygga på med mister och distresser senare.

Kram på er!

One thought on “En aning artsy

  1. Härligt färgglatt och vackert!! Ser fram emot att få se dina förberedda saker till albumet, sliter som ett djur själv, hihi!

    Men såååå roligt att leka med färger och kladda!!

    Hoppas du får en skön lördag 🙂

Kommentera

