Liten uppdatering :-)

Hej på er! Det har varit tyst här och det beror till stor del på att jag varit ganska trött och känner mig lite sliten. Jag och Kristofer var på scrapträff i lördags – här i Oskarshamn – vilket var jätteroligt. Många glada människor hade vi runt omkring oss och så vann vi tredje- och fjärdepris i samma tävling (yeay!). Jag kom även på delad förstaplats i en annan tävling men fick inget pris eftersom jag förlorade på lottning. Suuuurt – men vad gör det om hundra år? Det är ju inte så att jag har ont om grejer här hemma. 😉 Ni ska få se foton så snart jag får batterier till kameran. 🙂

Det roligaste under träffen var nog att Kristofer vann pris med kommentaren ”jaa, det syns ju att den är gjord av någon med en annan typ av hjärna”. Hahaha! Jag märker ju att folk blir lite paffa över att en kille scrappar och de försöker gärna kategorisera honom (jaha ja, han jobbar helst med mörka färger och metalldetaljer…jo men det är klart, han är ju kille…). Jag tror att hans stil beror på att han dels har en bakgrund inom modellmåleri (Warhammer) och gillar att pilla med smådetaljer och bygga ihop egna grejer, och dels på att han blivit inkastad lite hastigt och lustigt i den här hobbyn och inte har blivit inskolad som vi andra i hur man ”ska” göra saker, vilka kortformat som är standard osv.

För att övergå till något annat. Jag har valt att lämna Scrapgalens designteam eftersom jag känner att jag inte riktigt har ork att prestera för någon annan just nu, det finns så många andra områden som jag behöver lägga krut på och jag vill inte ha dåligt samvete över att inte kunna ge 100% i teamet. Bättre då att någon annan får chansen. 🙂

Det känns självklart tomt och konstigt, men samtidigt känns det lite som en lättnad. Jag scrappar ju så långsamt och har därför sällan hunnit använda mina egna saker och papper eller kunnat utforska scrapstilar som utgår från egenskapade bakgrunder osv. Nu slipper jag ”visa upp” produkter och kan göra vad jag vill. 🙂

Kram på er vänner!

6 thoughts on “Liten uppdatering :-)

  1. Det låter som att ni hade en riktigt trevlig scrapdag/helg!
    Jag tror att du tog en klokt beslut efter vad du har skrivit här. Ibland är det bra att ta en paus. Även om det man tar en paus ifrån är underbart!
    Kram på dig!

  2. Jag förstår dig precis! Lämnade precis mitt uppdrag för att ägna mig åt Rox istället av just de anledningar du nämnde. Med Rox utgår jag från stämplarna och får göra det på mitt sätt, med grejer jag själv valt och nu kom scrapglädjen tillbaka. Visst var det en utmaning förut att göra något med saker någon annan plockat ihop, men just för att jag inte vill/kan scrappa varje kväll, så blev det fokus bara på det som skulle göras dit….osv,osv.
    Personligen tycker jag det är jättekul att Kristoffer kan hänga med och dela ditt intresse! Det är så roligt när Lars sätter sig med mig ibland och vi pysslar tillsammans. Nä, hans alster blir helt klart mindre blommiga och det är uppfriskande 🙂
    Tycker det är tufft av K att hänga med dig också, för han syns ju, får kommentarer osv. Jag hade nog stuckit och gömt mig i ett sånt läge 😀
    Ni är bra för varandra, det märks!

  3. Vi saknar dig redan vännen! Roligt att ni hade det kul på träffen, du och Kristoffer. Sitter här och ser solen smälta snön utanför på verandan och längtar som en galning efter att få sitta där ute i en solstol! En vacker dag så…. 😉
    Stor kram

  4. Hoppas det känns bättre för dig när du kan göra allt du vill göra. Jag kommer fortsätta hämta inspiration hos dig iallafall. Kram

Kommentera

