Scrapträffen i Kalmar

Här kommer lite alster från scrapträffen i Kalmar som jag och Kristofer var iväg på. Kristofer har inte varit på träff förut och jag var lite orolig för att han skulle tycka att det var tråkigt eller lite jobbigt med all extra uppmärksamhet som man får som scrappande kille, men så fort han upptäckte att det fanns två tävlingar att sätta tänderna i så var han fullständigt fokuserad hela dagen. Jag fick nästan släpa iväg honom på kaffepauser. 🙂

Vi gjorde två alster var, ett alla hjärtans dag-kort och en vintagelayout.

Här är mitt kort, lite halvdant… Alltid segt att komma igång på träffar och jag blir alltid så stressad när jag ska prestera. Men till slut blev jag ganska nöjd ändå.

Här är Kristofers kort! Han hade aldrig gjort ett sådant här kort förut så han fick lite tips och guidning från sin lilla fru, men han har gjort allting själv så klart. Låset konstruerade han själv och fick mycket beundran för. Han vann till och med ett litet pris (en svart, glansig stämpeldyna) av butiksägaren Anna för att hon gillade kortet och tyckte att det var roligt med en scrappande kille. Det ni!

Insidan… De bruna papperen har han gjort själv av distresser och stämplar.

Här är min vintagelayout. Texten ser sned ut men det är nog på grund av fotot. Jag blev nöjd med färgerna och även jag fick en stämpeldyna (en blå) av butiksägaren tack vare denna. Några ”riktiga” priser vann dock varken jag eller Kristofer.

Kristofers layout – hans allra första. Han tyckte att dagen var jätterolig och ser fram emot nästa träff här i Oskarshamn.

Kram på er!

8 thoughts on “Scrapträffen i Kalmar

  1. Hej

    Jätte roligt att ni var med på träffen.
    Både du och christoffer är så duktiga och det var en fröjd av att njuta av det fina ni gjorde.
    Varmt välkomna tillbaka i mars på näst träff. Lör 26 – Sönd 27 Mars

    Kram Louise

  2. Era alster är så snygga!!! och ännu bättre i verkligheten. Jag tycker att era bröllopsfoton är så fina. Det var kul att träffa er i Kalmar och hoppas vi ses på nästa träff, kan tyvärr inte komma till O-hamn för är uppbokad med familjen på annat skoj. Ha det gott båda två
    Kramar Eva

  3. Hej! Så fina alster du gör! Jag scrappar också litegrann mellan varven, det är en härlig hobby. Vet du om att det finns en ”fysisk” scrapbutik i Kalmar nu? ”Pysselgalen” ligger just nu vid ICA i Smedby men flyttar in till Larmgatan 9 den 1/7. Där finns det mycket läckert, jag rekommenderar verkligen ett besök! Hemsida finns också: http://www.pysselgalen.se. Ha det gott!

Kommentera

