Vem kan kladda mest med Pink Paislee?

Har ni sett serien Parisian Anthology? Vid första anblicken ser den dötrist ut; bara massa vita papper? Men kika lite närmare! Vissa partier är nämligen ”glaserade” så om man gnuggar in färg, mistar etc. fastnar inte färgen på de partierna utan de framträder fint. Här nedan ser ni två alster där jag har gått bananas med distresser, masker, mister, crackle paint, vanligt spackel och gesso. Kom ihåg att båda papperen var helt vita från början!


Här är min vän Eva, en cool tjej i söt förpackning. Jag har försökt blanda det söta och det coola genom att skapa en drömsk stämning med tyll och läckra stämplar och blanda med metalldekorationer a la Tim Holtz samt rustika metallknappar från en second hand-butik. Ni ser även en jättestor blingsten i mitten av en blomma.

Gesso visade sig vara väldigt roligt att kladda med. Det är ungefär som en akrylfärg som man kan använda för att exempelvis förbehandla ytor och för att skapa lite textur på sina alster. Jag stämplade med en bubbelplaststämpel och mattade även ner fjärilsstämplarna genom att ta lite färg på fingret och försiktigt dutta, då jag tyckte att den svarta stämpelfärgen blev lite hård. Jag kluddade även spackel runt fotot som en ram, och då det torkat duttade jag gesso och lite svart distressfärg på – riktigt läckert! Det var coolt att trycka ner dekorationer i spacklet medan det var mjukt, till exempel grungeboardbokstäverna. Kände mig som en excentrisk konstnär. 😉

Här ser ni en mycket kär vän som jag träffar allt för sällan. Även här har jag försökt göra en romantisk men ändå lite cool layout genom färgvalen turkost och lila, mörk chalkboard mist och taggtrådsmasker. De flesta dekorationerna är från Parisian Anthology men ni ser även en ram från Artisan Elements och bokstäverna Irresistible Alphas som fungerar på samma sätt som papperen (man gnuggar in dem med färg eller mistar dem).

Kraaam i juletid! 😀

2 thoughts on “Vem kan kladda mest med Pink Paislee?

Kommentera

