Ljuskort

Även jag har, ett par månader efter alla andra, hakat på ”trenden” med att göra denna typ av ljuskort som blir som små böcker. Jag bor nära Liljeholmens ljusfabrik och de har 6-pack mumsiga doftljus vars förpackningar satt som en smäck i dessa kort. Blev så nöjd! HÄR hittar ni en jättebra beskrivning, det är lite klippande och vikande men ingenting är svårt.

Utsidorna, med jättefint papper från Maja Design som jag inte ville dölja under massa dekorationer. Det blev lite distressad och embossad grungeboard bara.

En liten närbild. 🙂 Jag blev väldigt nöjd med dessa båda, det tog inte så lång tid att göra dem och de ser proffsiga ut.

Insidan, där jag petade in ljusen i ”lådan” till höger och satte dit en handtagsknopp för att man lätt ska kunna få ut dem igen. Vänstersidan ska egentligen ha en ficka där man ska lägga i en tag med julhälsning men jag gjorde en enklare variant med bara en tag. Stilla natt räcker så gott som hälsning. 🙂

Kram på er!

3 thoughts on “Ljuskort

  1. Superfint som vanligt när du skapar vännen!! Och tack för tipset om att ljusen passar perfekt, hihi… Får nog lov att åka och köpa mig några förpackningar…

    Ses ikväll!

Kommentera

