Layout med Glitz och en scrappande make

 

Jag lever fortfarande! 🙂 Men dels är jag lite sjuk och dels är det mycket annat än scrap som står på menyn – både roliga saker som julpyntande och trista saker som uppsatsskrivande.

Här är en LO på min lilla mamma, med världens största rosett i håret (mormor envisades tydligen med dessa) och ett lika fint leende som nu, över 60 år senare. Jag tycker det är rätt trevligt att man förr tydligen tog skolkort på barnen då de satt i sina bänkar med en uppslagen skolbok framför sig (har ett precis likadant kort på min pappa nämligen). Charmigare än nutidens mer neutrala bilder  i alla fall. 😉

Kan också berätta att min man scrappade för första gången i går! Julklappstags a la Tim Holtz. Han satt där och gnuggade in distressfärg, stämplade, mistade och lackade som om han aldrig gjort något annat. Väldigt stolt blev jag! Bilder finns på Facebook (Anneth Strinnholm) för den nyfikne.

Kram Anneth

One thought on “Layout med Glitz och en scrappande make

  1. Jag älskar gamla foton. Dom är verkligen hur charmiga som helst! Och på något vis tycker jag ändå att människor var vackrare då. Svårt att sätta fingret på, kanske är det modet (håret, klänningarna… sminket?) eller kanske lyser deras inre igenom på nåt sätt. Det känns lite mer äkta än vad mycket gör idag. Fast jag kanske idealiserar. 🙂 Fint gjort! Kram på dig /Ann

Kommentera

