En gammaldags jul

Nyss hemkommen efter senaste Harry Potter-filmen varvar jag ner genom att blogga årets sista beställningsjulkort. 🙂 Maken är iväg på någon sorts Guitar Hero-maraton hos en vän och jag själv tänker nog fixa klart julklapparna (har slagit in dem men behöver fixa snören och etiketter medan jag fortfarande minns vilken paket som ska till vem, hehe) och slötitta på någon tv-serie under tiden.

Har ni förresten tips på fina plastgranar till överkomligt pris? Vi hittade riiiktigt fina granar här men uj vad dyra… 2000 spänn för den vi ville ha, och sen tillkommer ändå julgransfot och belysning och dekorationer. Vi har aldrig haft gran under de ganska få jular vi firat tillsammans och kände att vi så gärna ville ha en i år, men det blir väl till att antingen köpa en billig, halvful gran eller att hänga julkulor i vår höga krukväxt i år igen…

Men över till julkorten! Jag visar inte alla insidor för det skulle bara tråka ut er. 🙂 Jag skriver inga bildtexter heller för det är måånga foton, men:
* Papperen är från Glitz (serierna Vintage Love och Love Nest), Pink Paislee (serien Father Christmas), Ladybug and Friends (2009 års julpapper) och Magnolia.
* Stämplarna är från Inkido, Reprint, Storyhouse och Vilda Stamps.
* Dekorationerna är lite blandade blommor, en nottext-pebble från Prima samt knappar från YouDo. 
Det mesta materialet finns hos Scrapgalen förstås.

Tack för titten och lämna gärna en kommentar! 😉

/Anneth

7 thoughts on “En gammaldags jul

  1. Vad lustigt att du nämner Harry Potter (eller att jag såg ditt inlägg först nu) min man och jag har precis kört ett HarryPotter-race då vi sett alla filmerna och nu får vi gå på bio för att se den sista som kommit ut nu. Förstod inte grejen med H.P. innan när ettan och tvåan kom, men min filmsmak har.. utvecklats lite de senaste åren. 😉

    Jättefin julscrappning! Älskar den nedersta bilden. Ser verkligen magiskt ut, man får den där gamla julkänslan av den. Och julklappar? Hm. Har alltid svårt att komma på något, plus att de ”vuxna” ständigt envisas med att dom ”redan har allt dom behöver” etc. Men det har dom inte, dom bara VET inte vad dom behöver. 😉 Fast ska ändå prioritera julklappar till vänners barn och sådär. En numera kommersiell högtid när den är som bäst. 😉

    Kram på dig! /Ann

Kommentera

