Några nya julkort

Hej på er go’ vänner! Här kommer några nya julkort som min kompis mamma har beställt. Jag har som sagt fastnat lite extra för den här vikningen och kör den på de flesta julkort i år – kul att variera sig från 14×14-formatet tycker jag. När man gör dessa små varianter som jag har gjort så får det inte plats så mycket dekorationer på utsidan, så man får fixa till insidan lite extra i stället.

Hur går det förresten för er med julklappsshoppandet? Jag älskar ju julen och har redan fixat alla klappar (gillar dock inte att springa i butiker så det blev en kvälls nätshoppande i stället; jag visste ju vad jag ville ge till var och en). Det kommer nog att dyka upp en och annan handgjord klapp också framöver här i bloggen – är så nyfiken på de där ljuskorten, bland annat…

Sarah Kay-stämpel färglagd med copics och så lite papper från…Bo Bunny kanske?

Här var papperet så himla snyggt så jag har faktiskt inte ens chalkat kanterna. Jag blev nöjd ändå trots att det var så enkelt – jag dekorerade insidan lite extra med vita blommor och lite utstansade blad i stället.

Brunt och beige är också fint och passade bra till den gammaldags ängeln från StoryHouse.

Och min favvis – djuprött Magnolia-papper och en utstansad ren som jag fått av min goa vän Linda.

Helt tokförtjust blev jag! Jag lekte runt med kortet på skrivbordet och sjöng ”kloppikloppikloppiklopp”  (ljud från hovar om ni inte förstod…) i takt med att renen ”skuttade” omkring. Maken bara skakade på huvudet…men man får leka lite extra när det är jul har jag hört. 😉

Kram på er!

 

3 thoughts on “Några nya julkort

Kommentera

