Julkortsfabriken…

…Är i full gång! Det matas fram röda, gröna och brun-beige julkort på löpande band här. 🙂 Men eftersom de allra flesta görs med DT-material så får ni vänta lite med att kika på dem. Jag måste i alla fall erkänna att jag har fått en ny favoritvikning – jag tror att jag har gjort…få se…10 kort på raken de senaste dagarna med just den vikningen.

Så här ser den ut. Jag gillar att man kan vrida kortet så här eller ställa det på högkant, och att man kan variera kanterna med sina olika kantstansar. Man kan också stänga det med ett band eller genom små söta photo turns.

Insidan – här ser ni också hela vikningen. Materialet fick jag i en trevlig goodie bag från Scrapgalen-Petra; det är glittriga papper från My Mind’s Eye och lite dekos från Glitz (serien Vintage Love tror jag). Bara att skutta in i butiken om du är nyfiken! Fågeln är i grungeboard och jag har klätt in den med papper från en gammal bok, distressat och lackat med Clear Rock Candy.

Baksidan. De är enkla att göra men blir väldigt fina tycker jag, alltid roligt att hitta alternativ till 15×15-korten.

Kram på er!

4 thoughts on “Julkortsfabriken…

  1. Åh. Som vanligt inspirerar du mig! Får nästan lust att börja scrappa själv, även om jag redan nu vet att det inte är min grej. Och vintage är alltid så snyggt!

Kommentera

