Lila julkort till Scraplagrets tävling

En icketraditionell jul i lila, rosa eller turkost (eller en kombination) var utmaningen till tävlingen, ja… Jag frossar gärna i rött och grönt och guld när det är dags att göra julkort, men ibland är det roligt att göra något annat. Här hittade jag inga bra papper att använda, så jag gjorde eget med distresser, mister och en mask.

Tjo vad det glittrar! Svårt att fotografera kortet bra, till och med. Det lila papperet är inte helt jämnt färgat utan är härligt grungeigt med fläckar och nyansskillnader överallt, infärgat enligt en teknik som innefattar vatten, distressdyna och splat mat (och smutsiga fingrar). Se videon sist i inlägget!

En liten närbild på Tilda – bakgrunden är stämplad med en julsång och infärgad med Spun Sugar. Snöstjärnorna är utstansade ur vitt glitterpapper och jag älskar fortfarande mina copics-pennor. 😉

Insidan har vi här, också lila förstås.

…Och här är ett försök att få bort blinget ur bilden. Tveksamt om det lyckades…nå, så går det om man tvunget ville ha ett superglittrigt kort. 🙂 Här kommer lite tekniker med allas vår Tim Holtz!

8 thoughts on “Lila julkort till Scraplagrets tävling

  1. Helt underbar jul kort. Med mycketg litter och små detaljer blev det 5 stjärnor som gnistrar och glimmrar från mig.
    Vilken vacker stämpel du fått tag i.

    Kram Vännen.

Kommentera

