Fiffig kortinsida!

Hej! Jag har knåpat ihop ett beställningsjulkort till min killkompis (han ville ha snö och en gullig tomte på, så jag misstänker att det är till hans mamma ;-)) och kände att jag ville testa något nytt med kortets insida.

Här är utsidan, inget jättemärkvärdigt… Favvotomten från Magnolia, julpapper från Maja design och puffig snö med stickles ovanpå.


När jag gjorde insidan så limmade jag på en extra cardstockbit som jag skurit och bigat så att det blev ett paket! På baksidan av etiketten är det sedan tänkt att man kan skriva en liten hälsning.  

Jag har egentligen inga mått för de beror ju på hur stort du vill ha paketet och vad som passar med ditt korts storlek, men ett tips är att utgå från 20 x 10 cm och biga på mitten så du får en dubbelvikt kvadrat, 10 x 10 cm. Behåll den dubbelvikt och skär två lika långa jack i valfri längd från vikningen och utåt mot kanterna. Sen är det bara att vika ut paketet och dekorera.

Jag skar bort ”överblivet” papper och rundade hörnen på det som var kvar, men man kan ju också välja att utgå från en bit papper som är nästan lika stort som kortet och göra så här: 

Bilden har jag haft i min inspirationsmapp i över ett år, tipsa gärna om du vet vem som gjort kortet så att jag kan länka och ge cred!

Tack för titten!

7 thoughts on “Fiffig kortinsida!

  1. Såå fint kort! Vilken cool idé med paketet på insidan! Vad kreativa folk kan vara… Hur kommer man på en sådan idé? Imponerande… Dessutom hade du gjort det så snyggt med den där stora rosetten… Fast utsidan var lika läcker, bara att det var så speciellt på insidan…

    Så måste jag också passa på att säga tusen tack för rub ons-en (ja, går det ens att böja så??). Fick dem med posten idag och blev så glad. Synd att du inte skrev din adress för jag skulle gärna vilja skicka något till dig… Du kan väl maila den?

    Ha det så bra!

    Kram
    Linda

Kommentera

