Scrapgalens septembertävling

Scrapgalens månadstävling för september utgår från en skiss med en liten twist:

DT Ulrika har ritat en skiss som vi på Scrapgalen vill att ni följer. Givetvis får man vända och vrida på den, lägga till och dra ifrån, men det skall synas att du har utgått ifrån skissen!

Förutom detta har vi ytterligare två regler:
* scrappa med sommarfoton
* scrappa färgglatt!

Vi vill ha ditt bidrag på blog@scrapgalen.se senast torsdag den 30:e september klockan 23:59. Efter några dagars överläggning kommer sedan vinnaren att utses och presenteras här i Scrapgalens blogg.

1:a pris: Presentkort värt 300 kr i Scrapgalens webbutik.

Här är mitt inspirationsbidrag:

Två papper från Bo Bunnys Block Party tillsammans med rub-ons från samma kollektion, blommor från Prima Marketing och Thickers från American Crafts. Lite stickers från Fresh Print Clothesline skymtar också lite här och där.

Remsorna är lackade (jag nästan måste lacka NÅGOT på varje alster jag gör, annars känner jag mig naken…rädd…exposed. ;-)) med 3D-lack.

Jag lyckades även välta ut glimmermistflaskan som jag hade skruvat av korken på för att elegant kunna skvätta lite kontrollerade droppar mist över layouten. Plask sa det. Som tur var lyckades jag maskera misstaget rätt väl, det blev rentav ganska häftigt till sist.

Visst suger det lite i scraptarmen på er nu? Iväg och knåpa ihop ett tävlingsbidrag!

Kram Anneth

2 thoughts on “Scrapgalens septembertävling

  1. Åhhh, sååå snyggt! Är helt kär i den pappersserien men hade missat att det fanns rubons… Ajaj, sånt är livet… Härlig inspiration fick jag här i alla fall!

    Ha en härlig helg!

    //Linda

Kommentera

