Lillnettan goes Barbie

Ni måste tro att jag fått solsting eller något – jag har scrappat med alldeles för mycket glada färger det senaste och nu kommer en riktigt prinsessig orgie i lila och rosa! Men vet ni, variation är roligt och att utmana sig själv med kluriga papper är väldigt givande…

Här ser vi två glitterpapper från Bo Bunnys serie Jazmyne. Jag gjorde helt enkelt ett riktigt gulligt kort med söt stämpel, band och stora rosor. Roligt att få sväva ut!

Jag försökte måla blommorna likadant som blommorna på Jazmyne-papperet, och för en liten extra effekt stämplade jag ännu en gång, klippte ut blommorna och satte dem ovanpå med distanskuddar.

Ett rosalila kort! Här ser ni också lite spillbitar från Jazmyne, blandade med Adornits Princess Collection. Ett snabbt, enkelt och väldigt tjejigt kort, inga konstigheter.

Grattisstämpeln från Tingtura är embossad med svart Zing, mitt favoritembossingpulver of all times. Det smälter lätt och blir snyggt, jämnt och blankt. Motivstämpeln är färglagd med Copics och sitter på 3D-kuddar, mitt ständiga tillbehör.

Lite mer Princess Collection-papper blandade med Teresa Collins Chic Bébé Girl. A perfect match om du frågar mig! Kortet skickades till rockiga bruden Maiden på hennes födelsedag så jag gjorde det lite coolare genom att blanda med svart, vitt och accentfärgen cerise.

Thickersen heter Bliss och kommer från American Crafts. Döläckra! Måste köpa fler…de har ändå räckt länge eftersom det var så många vokaler med, jag blir så less på alfabet som räcker till typ tre ord. :-S  Här ser ni mer 3D-kuddar förstås, hihi. En liten blingsten på kronan och cerise lackade skor på motivstämpeln – det ÄR detaljerna som gör det!

I morgon tänkte jag visa en somrig LO på min snällt poserande make! Missa inte! 😉

Kram på er vänner!

4 thoughts on “Lillnettan goes Barbie

  1. Tack för tipset :), fast det är ju proteinpulvret som måste smaka vanilj, och proteinpulver är ju rätt dyrt. Den vaniljsmaken kommer nog inte gömma mitt proteinpulvers chokladsmak. Annars hade det ju varit jättebra!

  2. Även om jag inte är inne på scrapping, så är det alltid intressant att se vad du gjort! 🙂 Gillar att du vågar experimentera med nya stilar också. Du är inspiration.

  3. (vet inte om mitt gamla meddelande kom fram, så jag skriver igen.. ) Det är alltid intressant att se vad du gjort, även för mig som inte ens håller på med scrapping. Gillar att du vågar experimentera med nya stilar också. Du är inspiration!

Kommentera

