Artisan Elements

Pink Paislee har kommit med en ny produkt som faktiskt är riktigt rolig – Artisan Elements.

Dessa tre varianter finns – visst ser de ut lite som de där Melissa Frances-dekorationerna i gips? Men dessa är inte alls hårda utan lite porösa och skumaktiga (jag har googlat runt och ingen tycks veta exakt vad det är för material, men det är syrafritt och mycket mer hållbart än det ser ut) för att de ska kunna suga upp färg. Produkten är nämligen till för oss som vill färga in våra egna dekorationer – de pallar för det mesta du kan komma på i färgväg; distress ink, crackle paint, akrylfärg, glimmer mist, glitterlim, tuschpennor… Scrapgalens DT Ulrika visar några färgläggningssätt HÄR och en amerikansk länk med roliga tips finns HÄR.

Jag har gått bananas och testat distress ink, stickles, mist och embossingpulver på en och samma dekoration – det är svårt att återge resultatet tycker jag (frustrerande, jag är riiktigt nöjd med denna tag men den vill inte riktigt komma till sin rätt trots hundra fotografier); den är mer mörk och murrig i verkligheten och så glittrar den massor.

Här syns resultatet lite bättre! Just distress ink torkar ganska långsamt, så efter att bilden tagits ledsnade jag och hällde genomskinligt embossingpulver över hela ramen och embossade – gick också alldeles utmärkt. 😉

De coola bokstäverna är från Prima, är blanka och aningen puffiga och finns i fyra färger – filten som är underst går att färga in lite om man vill det; jag gjorde min grå för att den skulle smälta in bättre.

Tack för titten!

Kram Anneth

8 thoughts on “Artisan Elements

  1. Superläckert! Jag tycker att det ser riktigt snyggt ut på bilden, så det är inte utan att jag blir lite nyfiken på hur den ser ut irl om du inte blir nöjd med bilden 😉

    Kram Anna

    • Hej Lisa, och tack! 😀
      Jag kikade in på butiken du skriver om – om du vill handla enbart scrapsaker där så vet jag inte om den är så bra eftersom den har ett så väldigt brett sortiment och inte är en renodlad scrapbutik, men å andra sidan så kan du nog hitta roliga grejer och dekorationer där som inte är tänkta för scrapbooking egentligen. 🙂

Kommentera

