Färgexplosion med Bo Bunny

Hallå tjejer! Idag bjuder jag på ett kort som jag gjort med Block Party-papper från Bo Bunny och stämpeln Kelly – Musik från Skymning Design. Jag fick ju en drös Block Party-papper av DT Ulrika när jag fyllde år, så vänta er många alster med dem framöver. 😉

Det coola papperet heter Original. Jag slog till med en Z-vikning så att kortet blev lite mer annorlunda – bara att göra ett vanligt dubbelvikt 15×15-kort och sen biga framsidan på mitten! Lite vit Crackle Paint (Picket Fence) på stjärnan och sedan Delight Fabric Alpha Stickers (fina tygklädda thickers) för att märka ut hur uråldrig gratulanten blivit (konstig sed, vem gillar egentligen att få sin ålder upptryckt i näsan så där?).

Så här ser kortet ut utfällt – på mellandelen står Kelly (vi ska kika närmare på henne strax) och insidan har en stjärna i Pearl Maker tillsammans med lite roliga Buttons & Bling som tillhör Block Party-serien.

Fina detaljer tycker jag, roligt att det inte bara är knappar utan även blingstenar. Vissa knappar har även glitterdetaljer, det gillade jag. ”Vanliga” knappar tycker jag är lite trista.

Jag har stämplat en bakgrund till Kelly med tre olika distressfärger och så har jag fäst henne med 3D-kuddar ovanpå. Hon är färglagd med Copics och strumpbyxorna och lite detaljer i linnet är ifyllda med limegrönt glitterlim. Ögonen och skärpet har jag lackat med Glossy Accents.

Här ser man 3D-effekten lite bättre. Stämpeln är verkligen rolig att färglägga kan jag berätta!

Och en liten close-up som avslutning. Det blev många Kelly-bilder men jag tycker hon är rätt cool!

Kram på er!

Anneth

7 thoughts on “Färgexplosion med Bo Bunny

  1. I rätt sammanhang är även trista knappar fina. Men visst, jag håller med dig, knappar som utmärker dig är absolut något extra. Kul att se att knappar även kan användas såhär! (är knapptokig). Söker du knappar framöver så kika gärna in hos mig.

  2. Gulle gulle dig för att du tittar förbi min blogg och lämnar så fina kommentarer.. du gör mig så glad..

    och här har du minsann rockat Bo bunny så det skräller om det.. Underbart kort och vintagelayout nedan är UNDERBAR den med..

  3. Stooort tack för trevlig post! Helt i min smak! Jag såg att du kikat på min önskelista 🙂 Vackert kort också, jätteläckert papper du använt till framsidan.

    Kram!

  4. hej bruden !! jag har helt inte haft tid att skicka ditt lilla godis med gissningsleken men ska plocka ihop något till dig och försöka skicka de imorgon.. idag måste ja lämna in massa lappar så tror ja inte jag hinner.. kram DS jätte snyggt 🙂

  5. Hej! Du har en fin blogg. Jag tänkte få passa på att meddela att jag har en tävling på min blogg där du kan vinna en valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
    Kram Malin

Kommentera

