Jag är tydligen vuxen nu

Ja, man måste väl vara det när man tittar på IKEA.se och letar arbetsstol som man vill ha i födelsedagspresent? 😉 4 augusti fyller jag år och eftersom mitt liv just nu är VÄLDIGT MYCKET vardag (plugga, städa, planera mat, laga mat, planera budget, plugga mer, plantera om växter, se till att budgeten följs, göra näringsrika matlådor till maken som annars äter marmeladsmörgås eller spaghetti med bacon till lunch på jobbet), diska, fundera på precis när det gick överstyr och jag blev så där ”hemmafru på femtiotalet”-aktig osv.) så hoppas jag någonstans att dagen blir en liten trevlig flykt från alla måsten och krav.

Jag har världens goaste och mest kärleksfulla make, som säger att jag är vackrast i världen och som diskar, bäddar, bär tunga lådor och borrar upp hyllor, men det här med gåvor är inte hans grej. Han är väldigt praktisk och har ett stort nyttotänk. Han är killen som en gång kom hem med en grön krukväxt i stället för en bukett rosor, för att ”den håller längre”, och som köpte dataspel till mig dagen efter vårt bröllop ”för att med dataspel har man roligt länge”. I går fick jag reda på att han ville ge mig lämplighetsintyg till körkort i födelsedagspresent, och att vi skulle gå de där inledande lektionerna tillsammans och sedan börja köra så smått. Väldigt praktiskt, väldigt klokt på alla vis och jag kände bara att wow, det gick alltså att klämma in fler saker på den ångestfyllda ”att-göra-listan”? När som helst annars hade jag kanske ändå sett det som en toppengrej, men födelsedag och bröllopsdag vill jag gärna ha gåvor som säger ”du är den vackraste och bästa kvinnan på jorden, du gör allt för mig och idag är det faktiskt min tur att skämma bort dig en stund”.

Så nu letar jag arbetsstolar till oss att ha i scrap/datahörnan – för det är ju så himla mycket mer flärdfullt. 😉 

Och om någon till äventyrs skulle vilja skicka mig på en stunds massage,  ge mig en bukett rosor, skicka mig till frisören som jag prioriterat bort i tre-fyra månader, ge mig ett halsband med en pärla och ett ingraverat kärleksord på eller bara säga till mig att dra på mig finkläder och bjuda ut mig på restaurang, så är jag väldigt öppen för det också.

4 thoughts on “Jag är tydligen vuxen nu

  1. Ja men en snygg stol kan väl vara lyx 😉
    Jag tänkte i alla fall posta lite fjärilar till dig imorgon. Kan ju ses som lite lyx kanske 🙂
    Stor kram på dig och grattis i förskott!

  2. Den stolen sitter jag på när jag pysslar;-)
    Min plastlåda som jag har hängmappar i köpte jag på Konstnärsshopen här i Umeå. Har inte sett nån webbutik som har sånna, tyvärr.

  3. Ha, ha efter 18 års förhållande så vet jag att man får jobba hårt för att hålla romantiken igång! Fast vi tänder ljus till Blodpuddingen och håller handen i soffan fortfarande även om vi oftast måste vara väääääldigt vuxna:)
    Jag älskar min IKEA stol med hög rygg, armstöd och i skinn. Sjuuuuukt skön och tokbillig!!!

    Och underbart kort!!! Höll på att glömma:) Imorgon far minsann ett litet rött paket med snören iväg mot Oskarshamn:) Inte tjuvstarta:)

    STOR kram!

Kommentera

