Copic Ciao

Jag har ju velat fram och tillbaka om jag ska byta färgläggningsteknik eller inte… Promarkers är enkelt, hyfsat billigt och så har jag ju redan alla favoritnyanser, men trots komplettering med Polychromos blir det ändå ofta lite platt och svårt att få till ett mer mjukt utseende där nyanserna flyter in i varandra. Jag sätter härmed min tillit till Copic Ciao. 🙂 Detta set är på väg hem till mig från artifolk.uk plus ett par mörkbruna nyanser, ljusgrått och svart.

Visst, att köpa några pennor och testa först hade nog varit smartare, men jag fick dessa (inkl. frakt) för ca. 28.50 kr pennan jämfört med 45 kr pennan (ex. frakt) här i Sverige. Jag tänker att om jag gillar dem så säljer jag av mina 23 Promarkers så att pennorna blir ännu billigare, och om jag avskyr dem så kan jag ju förmodligen sälja dem utan förlust ändå. Smart va? 😀

Här är det fullt ös i övrigt, vi har börjat fixa med lägenheten igen efter ett långt uppehåll och grejar just nu med nya fönsterbrädor. Därefter följer trall på balkongen (bort, fula gröna plastmatta, bort!) och så lite småtjafs som att måla dörrar och lister, skaffa ramar till planscherna i vardagsrummet och köpa nya gardiner som inte är för korta. Det blir toppen!

Såå…scrappar jag? Näe. Men jag har fyllt på förrådet med massa tråk som var tvunget – 100 meter tejp (!), nya skärblad, glue dots, cardstock. Jag har också framkallat massa inscannade gamla fotografier på mina kära föräldrar och syskon som jag väntar på – kanske kan inspirationen infinna sig när de anländer.

Kram på er!

One thought on “Copic Ciao

  1. Jag tror verkligen att du kommer att bli supernöjd.
    Jag själv vilja köpa en av de där 72 kiten men just nu finns inga pengar till det. Samt att jag inte riktigt vet om jag skulle använda det hela så mycket. Nåja jag har börjat pyssla lite igen dock. Satt och pysslade till twins peak igår. 😀

    Och vad skoj att ni har kommit igång igen med ”hemmet”.

Kommentera

