Megastora Önskelistan

…Bara för att det är skoj! 😀 Jag är med i en födelsedagsswapp inne på Svensk Scrapbookings forum och 4 augusti är det min tur att få elva scrappiga paket. Listan här nedanför är kopierad därifrån, och här är alltså även en chans för vänner & släkt att redan nu kolla in vad jag önskar mig. Många länkar finns med för er som inte är lika scraptokiga som jag. 😉

Favoritbutiker: Scrapgalen, Scraplagret, Pysseltagen, L scrapbooking. (Sistnämnda butiken har fantastiska blommor.)

Favoritfärger: Turkost, svart, vitt, lite lime, creme, djuprött, lila, cerise

Stil: Försöker ofta få till en tuff och lite romantisk stil med murriga färger, rivna och chalkade kanter, kludd & kladd med stämplar, distresser, mister… Jag tycker det är roligare att skapa effekter (t.ex. genom att göra en egen bakgrund med distresser och stämplar, sy, använda en mask eller måla dekorationer med crackle paint) än att vräka på med dekorationer. Stämplar, färger och sådant är därför viktigt för mig.

– Stämplarna jag önskar mig behöver inte vara nya!
– Jag tar också gärna emot en flaska glimmer mist eller något annat du öppnat och provat men som du inte riktigt gillar (så länge de inte har ful färg eller är nästan tomma förstås :-P).

Önskar mig:

Stämplar
Alla stämplar som ger textur och bakgrund – noter, tegelvägg, swirls, kantstämplar…

Stämplar med pinuppor som ser retro ut, gärna från Stampinback (finns ex. på Papermaze på rea ;-))

Alla möjliga svenska textstämplar, gärna från Inkido, Reprint, Kort og Godt… Gillar både snirkliga och de där som Inkido har som ser ut att vara skrivna med dymo. Grattis, gratulerar, du äger, amor vincit omnia, du är bäst, kram, du är mitt hjärta, världens bästa mamma/pappa, nu och för alltid…….

Fler Inkidostämplar:

Inkido Swallowtail (fjäril)
Inkido fjäril, mellan och stor
Inkido snirkel
Inkido Amor Omnia Vincit (cirkeln)
Vänner är som änglar
Inkido almanacka (cirkeln)

Vilda stamps:

Månälva
Älva på tå
Sittälva
Ängel med blommor
Stenswirl
Lycka är att bli älskad
Hjärtliga gratulationer
Always and forever
Love is in the air

Hänglar:

Nyårsparet från 2008
Minihänglar från julen 2008

Färger och verktyg
Distressdynor – De nya (har ingen; gillar Tumbled Glass, Rusty Hinge, Wild Honey, Spun Sugar, Crushed Olive, Bundled Sage och Chipped Sapphire)
Glimmer mist – har guld & turkosblå, och behöver inga mister som är färglösa (har både Pearl & Iridiscent Gold). Annars gillar jag de flesta ljusa. Rosa, cerise, lime, olivgrön, solrosgul…
Glimmer mist chalkboard – i första hand vill jag ha den vita, men gillar alla ljusa färger + den svartgrå. Inte grön & brun. Finns hos Scrapgalen.
Perfect Pearls – Blush, Kiwi, Interference Blue, Green Patina, Sunflower Sparkle, Pearl, Blue Smoke, Heirloom Gold, Forever Red, Forever Violet, Turquoise, Berry, Interference Red, Pewter.
Heidi Swapp Mega Masks Star
Silent Setter – en tyst och smidig öljettsättare och hålgörare. Just nu har jag stjärnskruvmejsel och hammare, så denna skulle uppskattas stort av både mig, maken och grannarna. 😀

JAG VILL KUNNA PUNCHA UT LÖV! :D Rosenbladspunch eller Branch 2 hos Pysseltagen, Medium Fern & Frond Branch hos Scrapbruket eller lönnlövspunch hos Landstoken (Önska önska runt i ring, önska kostar ingenting, lalala… :lol: ) Andra punchar funkar också, bara det inte är pyttelöv.
Martha Stewart Royal Butterfly
EK Success Retro Flower Punch i storlek S.

Crackle Paint, önskar mig svart och vit och mörkröd
Pearl Maker, önskar mig kristall, turkos, pastellbrun, rosa, ljusblå
Embossingpulver från Inkido: Chunky Chrystal guld, Bridal, Choklad

Skärblad till Fiskars
Glue dots
Massa dubbelhäftande tejp, 6 mm.
Scrappy Glue

Dekorationer
Fina blommor. :) Gillar främst pappersblommor…hydrangeor med ”färgstänk” på (”Country Elegance” tror jag de heter; har de beige, vill gärna ha turkosa eller rosa), gardenior, Wild roses, Tea roses, Liliput roses (i lime/turkos eller i rosa), Calcutta minis, Athena flowers… Gillar även körsbärsblommor, är lite extra svag för sådana med vintageutseende; bleka färger, gärna i två toner som dessa från Pysseltagen:

Bild
(Andra fina nyanser från samma butik är Champagne Pink, Cream, Antique Blue och Baby Pink. :wink: )

Gröna sammetslöv
Gröna mulberrylöv (inte jättesmå)
Spets, gärna vit från Inkido (finns bland annat här)
Chipboardhjärtan, i wellpapp eller ”vanliga” i liknande storlek som detta (det på bilden har jag målat och embossat, det hade grå kartongfärg innan):

Bild

Pärlswirls eller blingswirls från Prima (inga figurer eller små hörn)
Inkido Strass XL och Inkido Pärlor XL (finns ex. hos Stellas).
Lite Tim Holtz-grejer: Locket keys, Time pieces och Film strip ribbon (finns hos Scrapgalen)

Papper
Storpack vit cardstock
Bo Bunnys serie Block Party + rub ons + Combo Stickers
Glansig cardstock a la Prism eller Inkidos Metallic

Bokstäver
Thickers i massor!!! Alla sorter, men gärna lite ”skrivstilsaktiga” för det har jag inga.

********************************************************************************
Vill inte ha:
* Utstansade figurer (bokstäver, jordgubbar, nyckelhål och sånt) – dock gärna löv, blad mm. i olika gröna pappersnyanser
* Garn, eller band som är tunnare än 1,5 cm. Gillar ganska breda organzaband. ;-)
* Tygblommor eller blommor & blad som ser väldigt onaturliga ut; mönstrade, i neonfärger, i guld & silver…
* Minirosor som är 1 cm (för små för min smak) eller större än 2 cm (jupp, för stora :lol:) eller andra småblommor på ståltrådsstjälk; prästkragar, krysantemum, rosor med tyll i…
* Öljetter, charms, udda brads, pins och annat småplock (har massor)
* Klistermärken
* Punchinella
* Dekorationer i filt
* Spillbitar av papper
* Stickles

Kommentera

