Pappersbröllop

Idag firar jag och maken två år som gifta – pappersbröllop, googlade jag mig till. Enligt traditionen ska tydligen maken ge sin fru en gåva bestående av ”materialet” för bröllopsdagen (papper detta år alltså)…hm, undrar vad oddsen är för att han kommer hem med mängder av fina scrappapper? 😉

Här är gåvan som jag  faktiskt fick! En underbar Axcentklocka som heter ”Bangle black” eller något liknande. Vi hittade den på Ur & Penn i Överby Köpcenter och eftersom det var halva priset slog vi till. Jag fånade mig lite först för den kändes dyr trots extrapriset, men maken tyckte minsann att hans fru skulle ha något fint. Tack älskling! Jag har aldrig haft en sådan fin klocka och är nästan lite nervös. Vill slå bubbelplast om handleden så att jag inte ska repa den, typ. 😉

Något otippat hittade jag även en jeansjacka, fodrad , med cool krage och med sköna muddar – på H&M’s barnavdelning! Jorå, man kan tydligen klämma sig i cl 170 om man har storlek 42/44. Aningen trång i ärmarna är den, men det är ju en sommarjacka så jag kommer aldrig att behöva tjocka tröjor under den.

På resan till bästkusten köpte vi även en miljon IKEA-grejer, till exempel en efterlängtad taklampa:

En stor vit boll. 😉 Nu känns det lite mer som ett ombonat vardagsrum, även om vi ska ha upp fler saker på väggarna (filmplanscher, som vi redan äger) och skaffa en fönsterbräda. Jag är inte mycket för prydnadssaker, men jag inreder gärna med massor av växter. Saknar det…men behöver ytor att ställa krukor på!

Nu ska jag gå och förbereda för dagens middag och efterrätt. Det blir hemmagjord färskpotatissallad med grillade lammspett och någon tomatsallad till det tror jag, och så  vit chokladmoussetårta med passionsfrukt till efterrätt. Mumma!

Kram kram!

2 thoughts on “Pappersbröllop

  1. Grattis i efterskott! Vi firade den 8:e så nästan samma dag:) fast vi firade elfenben tror jag, 14 år! Skitsnygg klocka!! Och rackarns fin lampa! I mitt vardagsrum hänger en liknande fast en Le klint. Samma härliga plastbubbla, liksom. Jag har inte heller mycket lull, lull några få saker som jag sparat till och som jag verkligen gillar.

    Många kramar!

Kommentera

