Inkido

Jag blev klar med mina tre Inkido-utmaningar häromdagen, och inser att jag faktiskt inte kan läsa mig till något förbud om att visa de färdiga alstren – så jag visar dem. 😀

1. Skapa enbart med Inkidoprodukter från ett kit

Det blev ett högt kort gjort i den lyxigaste vita cardstock jag träffat på; Design 250 g heter den och är som linnetyg ungefär. Inkidos metallicpapper har jag också använt, riktigt läckert.

Vi fick ett chipboardhjärta som jag färgade in med stämpeldyna och sedan embossade med UTEE. Läckert! Jag gillar att göra sådana här enkla kort ibland men det måste ändå hända något intressant på dem – en nivåskillnad med distanskuddar, lite rugglig yta från embossingpulver…
Här syns även strukturen på cardstocken – blev såå fint att stämpla direkt på den. *lite kär*

Detta gjorde jag också; inget större mästerverk och det var omöjligt att få en korrekt färgåtergivning, men jag gillar att det har i princip samma form som det första kortet men ändå är väldigt annorlunda. Om det första skulle ha gått till ett bröllopspar så kanske detta passar studenten?

2. Skapa med tema bröllop

Jag gjorde en bröllopslayout, med ett foto som jag inte scrappat tidigare för att det är lite plottrigt. Här passade det dock in tycker jag. Grov wellpapp målad med vit Crackle Paint i botten, och så två Inkido-papper (det vita papperet är från My Mind’s Eye). Hemmagjorda enkla blommor stämplade med stämplar från Grunge Collection, Pearl Maker, distressad & mistad grungeboard…ja, de vanliga annethiska accessoarerna. 😛


Clear Rock Candy på nyckelhålet, och en Inkido-stämpel i botten. Just den sången sjöngs på vårt bröllop, så den passade finemang.

3. Skapa ett mästerverk 

Ett mästerverk, haha, jorå, känn ingen prestationsångest liksom… 😀 Det här är den layout som Camilla vann i min utlottning, om ni minns? Fotot är på hennes tös, som är så söt att ögonen tårades när jag såg bilden första gången. Jag utgick från den känslan, att hon är ett litet mästerverk i sig själv. Papper från My Mind’s Eye och kantstämplar från Scrapgalen. (EDIT – de verkar vara slutsålda igen hos Scrapgalen tyvärr, men ooh så läckra de är. Ett helt set med enbart kantstämplar…)

Jag höll layouten enkel, med massor av glimmer mist, Glossy Accents, stämplar och utklippta detaljer.

Favvostämpeln igen, tillsammans med den lilla fjärilsstämpeln från Inkido.

Ja, det var väl allt. Jag är nöjd med det allra mesta som jag skapade och är förstås förväntansfull på om jag norpar DT-platsen eller inte. Det är svårt som sagt när man inte har en aaaning om vilken nivå som de andra deltagarna ligger på. Nå, vi får väl se. Gillar ni alstren?

Kram kram!

3 thoughts on “Inkido

  1. LÖÖÖV it! Hejar på dig Anette! Du skulle passa perfekt som Inkido DT! Jag gillar verkligen din bröloopsLO fast kortet är plottrigt så fick du det lugnt med att göra det sv/vitt, superfina kort också!

Kommentera

