Lite fakta om mig och en sneak peak

 

Den här awarden fick jag för jättelänge sedan av söta Linda. Jag tar ju egentligen inte emot awarder längre (de har en tendens att cirkulera runt, runt och komma tillbaka och så ska man skicka ut dem igen till nurton personer…orka!) men jag gillar såna där man ska berätta lite fakta om sig själv. Så – här kommer de sju fakta om mig själv som denna award förpliktigar till! 😉

  • Förutom att scrappa på fritiden läser jag även böcker, letar goda recept (och testar dem, till makens förtjusning), ser på film, läser om film, skriver filmrecensioner och tänker lära mig virka så att jag kan göra söta amigurumis.
  • Förbereder storhandling av mat in absurdum. Först bestäms vilka middagar vi ska äta framöver, sen skriver jag ner vad vi ska handla utifrån middagarnas recept, och sen sorterar jag de olika varorna på listan utifrån var jag vet att de kommer dyka upp i butiken, så att vi ska slippa springa fram och tillbaka. 😀
  • Kan äta det mesta i matväg men gillar inte mozzarella, chokladglass, strömming, rå vitkål *ryyys*, kräftor i skal, indisk mat, sushi eller stekt flottig korv.
  • Vill plugga filmvetenskap, och kommer göra det också bara jag hittar någon schysst distanskurs.
  • Har bott i Lysekil, Örebro, Eksjö och Oskarshamn. Alla ställen har sin charm och jag har lätt för att trivas, men hjärtat kommer alltid klappa lite extra för Örebro där jag hade mitt första egna boende. Kan tänka mig att bo i Göteborg, Borås eller Kalmar om några år.
  • Blir fånigt glad när jag måste visa leg på systemet.
  • Är väldigt rädd för att prata inför folk – hålla föredrag och sådant är inte kul.
  • Favoritklädsel är grovstickade strumpbyxor med en fin lång tunika eller en kort kjol och en cool t-shirt till. Gärna Converse eller höga stövlar till det.

Till sist, en liten sneak på vad som kommer att dyka upp i Scrapgalens blogg i morgon fredag! Kram på er!

5 thoughts on “Lite fakta om mig och en sneak peak

  1. Vad spännande att se hela sneak peaken imorgon=)
    Jag blev också sugen att virka sådana där figurer, jag kan virka men det där verkar lite tjorvigt;) Sedan var det en gullig tecknad bild på er i sidan av bloggen=D

    Mvh Emma

  2. Hej fina du! Om ni i sommar tänker er ut till Lysekilstrakten är det faktiskt (!) inte så långt hit 🙂 Ni är jättevälkomna om ni vill titta förbi! Vore kul att ses IRL. Kramar

Kommentera

