Bidrag till Scraplagrets apriltävling

Något grönt, något rött, något återvunnet, något sött… Så lät tävlingskriterierna för Scraplagrets månadstävling och jag ville gärna testa att vara med – i mitt huvud är rött & grönt = julkort så jag ville se om jag kunde göra något ickejuligt. (Fast jag använde minsann en julstämpel, hihi!)

Det återvunna (tillika gröna) är en primaförpackning. Det söta? Mammas handvirkade duk, förstås! Så ”söt” att jag inte har fått ha den framme för min man, för han tycker att sådant är för puttenuttigt att inreda med…

Snabbt inlägg idag! Jag är husmoderlig så det bara skvätter om mig; bakar, marinerar, skär upp och fryser in frukt (jaa, det kanske var lite hybris att köpa fyra stora ananasar – 5 kr styck!!! – och tro att jag skulle hinna äta upp dem innan de blev dåliga)… Kram på er!

/Anneth

2 thoughts on “Bidrag till Scraplagrets apriltävling

  1. När kan jag komma? 😉 Fast jag har just(nåja inte idag) testat typ världens godaste ananspajrecept! Mina svärföräldrar som inte är kakmonster som min familj är. Älskade pajen och åt upp den himla fort!

    Fast nästa projekt är att testa ett källarfranska recept och ett cupcake recept som Lelia visade förra onsdagen. Men det får bli när vi har kommit på plats i lägenheten.

Kommentera

