Oscarsscrappen

Igår gick Oscarsscrappen av stapeln – döskoj som vanligt! Många roliga människor och utmaningar, god sallad, skratt och två butiker på plats att shoppa i! Kan det bli bättre? Ja, om jag hade kommit ihåg att ta med kameran kanske…nu får ni nöja er med att se vad jag köpte och skapade. 🙂

Här är ett kort i äkta Lillnettan-stil som jag gjorde till en färgutmaning. Jag valde en ”bingorad” med färgerna turkost, mörkbrunt, silver, vitt och orange, slängde ihop detta och gick och vann! Jippie!

Som vanligt scrappar jag enligt devisen ”Trial and error” (eller: ”Hm, vad händer om jag…”). Jag hade en idé om att klyva kakpapperet på mitten och sätta fast det vid varsin kant så att de rundade sidorna skulle mötas i mitten och bindas ihop med någon sorts korsettsnörning, men det blev inte bra, så jag testade att distressa eländet och började sen att vika den (den var ju hur som helst redan sönder…) som två solfjädrar. (Den här ”metoden” förklarar för övrigt varför det ibland bara blir småflis kvar av svårscrappade DT-papper ; jag testar och klipper och papperen blir mindre och mindre…) Men visst blev det fint till sist?

En inkidostämpel, som jag stämplade två gånger. Andra gången klippte jag ut fjärilen och satte den ovanpå för lite 3D-effekt.

Här är vinsten jag valde! Tre fiina stämplar!

Den andra utmaningen som jag hann vara med i var en kitutmaning från Pysseltagen. Det var den första som jag satte tänderna i men jag vet inte om jag blev nöjd precis. Nå, jag visar er resultatet i alla fall! 🙂

”Reserverad P-plats” står det bredvid oss på fotot, därav titeln ”Upptagen”. 😉

Och till sist, inköpen! Ovan syns en blandning av förhandsbeställningar, inköp på plats, köp från loppis-bordet med begagnade grejer plus en vinst – jag norpade en andraplats i Designats marstävling och växlade in min presentkortsvinst mot lite scrapgodis när butiken ändå var på plats. Nu låter det ju som om jag går och vinner hela dagarna, men det är ändå ganska sällan som jag scrappar till tävlingar för jag tycker det är skönast att scrappa helt kravlöst. Fast de roligaste utmaningarna kan jag inte hålla mig ifrån förstås. 🙂

Nu ska jag se klart på kvällens andra avsnitt Poirot och sen sova gott. Kram på er!

3 thoughts on “Oscarsscrappen

Kommentera

