Åh kära nån…

Här går jag igenom min mapp med osorterade bilder och inser att jag scrappat massor som jag glömt att visa!  Här kommer allting i en enda stor vild blandning!

En layout för Scrapgalen där utmaningen från vår DT-mamma var att skapa med två foton. Svårt tyckte jag – mest för att jag har en usel kamera och inte fotar så mycket, så att hitta matchande foton är lite klurigt. Turligt nog tog jag en miljon fjortisbilder på mig när jag kom från frisören senast så det fick bli en riktig EGO-layout.

Coola 3D-bokstäver från Prima, som ändrar utseende beroende på från vilket håll man tittar. Jag var tveksam till dem först (tyckte att de kanske skulle passa mer för barn att leka med, typ) men effekten blev faktiskt riktigt cool och fin, inte alls som jag trodde.

Hmm, måste fota om den här bilden…kontrasten är lite för hög. Det är också en Scrapgalen-layout men jag har inte visat den i butiksbloggen än eftersom jag avslutade med att spraya mist över den och jag tyckte det blev sååå blaffigt och fult! Jag är inget fan av misten från Maya Road…  Den handlar i alla fall om Penelope Garzia/Kirsten Vangsness i Criminal Minds, en tjej som är ett föredöme för mig för att hon är en stor tjej som inte gömmer sig i svarta trista kläder utan klär sig som en färgsprakande karamell i sexiga kläder. 🙂

  Den är gjord efter en skiss på Northern Light Scrappers så jag skickade in  den till tävlingen i alla fall – och vann. Visserligen var det bara två bidrag, men men… 😉 Jag fick ett storpack med blandad cardstock i olika färger och strukturer;  en jättebra vinst!

Här är ett födelsedagskort till Scrapgalen-Petra som jag inte har skickat än för det behöver redigeras lite. Även här är det misten som är boven…jag ska byta ut stämpelmotivet för att få bort guldblafforna i hennes ansikte tänkte jag.

Och här är till Pion Designs apriltävling, där man skulle lifta en LO, ha tema kärlek och få med spets och  fjärilar.

Första gången jag använt vellum. 🙂

Så, det var allt för idag! I morgon eller i eftermiddag kommer en uppdatering om vad som hände på Oscarsscrappen som jag var på igår!  Kram på er!

Anneth

One thought on “Åh kära nån…

  1. Åh jag älskar Penelope Garzia/Kirsten Vangsness LO:n!!! Den är verkligen perfekt till hennes stil med. Och jag kan bara hålla med dig. Jag avgudar henne i serien! ❤
    Och dina andra alster är helt otroliga med

    Sv: tack så mycket för dina råd i min blogg. Jag tror helt klart att du har rätt. jag måste landa lite och jag tror helt klart att flytten har mycket med saken. Men samtidigt så tror jag att det är rätt beslut att dra lite grann. Det är som när jag nu sorterade genom mina papper. Fan jag har SÅ mycket spillpapper som jag kan använda innan jag shoppar nytt. Och då inte bara mönster papper utan även cs..

Kommentera

