DT-alster med Dear Lizzy

Nu var det längesen sist! Jag scrappar lite grand i alla fall, men energin räcker liksom inte riktigt till att blogga (särskilt inte DT-alster som man redan bloggat en gång i butiksbloggen). Här är i alla fall fyra alster av Dear Lizzy-papper från American Crafts. Som mina regelbundna bloggföljare nog vet är det inte min typ av papper, men jag hade ändå oväntat roligt med dem – mycket tack vare att jag inspirerades av American Crafts inspirationsgalleri med många fina alster. De verkar scrappa lite annorlunda di dära amerikanarna (för att nu dra alla över en kam); platta layouter utan chalk och skrapade kanter, glada färger och rätt mycket space har jag fått uppfattningen är rätt så vanligt over there. Här är mina försök:

Det här är Linda som en del av er kanske känner som Scrapjo – numera visar hon mest upp sina smycken i bloggen. Riiktigt fina och välgjorda saker! Kika in i hennes butik Joona.se vet jag…riktigt schyssta priser och något för alla smaker skulle jag vilja säga. Hennes rasselarmband är to die for!

Här är Emma, som dyker upp här i bloggen med jämna mellanrum. Hon är en glad student nere i Karlshamn – vill tatuera sig i nacken, har blivit overallmupp (som synes) och funderar på att fläta håret i dreads. Hon är cool hon…

Och här har jag lekt med ett av pappersseriens tygpapper, ett lite dyrare och lyxigare papper som är självhäftande och slitstarkt. Det bidde en enkel termosdekoration…

…och en ask med en bit tygpapper på locket. Jag gillar inte att altra men denna ask var ganska enkel att vika ihop.

KRAM på er!

8 thoughts on “DT-alster med Dear Lizzy

  1. Vilka underbara alster du har gjort! jag gillar verkligen termosen!!

    Och verkligen härligt glada papper om kanske inte riktigt din vanliga stil (?) men du gör det bra som vanligt!

    kram

  2. tack.. =) ja, hihi.. det blev väldigt likt originalet.. tror jag ska göra ett en dag i lite andra färger med.. å embossa lite kanske.. för det var riktigt skojsigt.. men sen så älskar jag ju att göra egna varianter.. 😉

    kramis

  3. Jag har faktiskt kommit över dreadsen i håret nu 🙂
    Aldrig att jag kommer rufsa till mitt hår så.. såg en kompis som hade gjort det nu, och nej…blir inget med det 🙂 Men det andra är ju sant! 😀 ovve-mupp och tatuering i nacken ska jag ha!
    Puss på dej gullegull!

Kommentera

