Tillbaka till rötterna

Nu har det varit så mycket pastelligt och gulligt och magnoliastämplar den senaste tiden att jag ville göra något som verkligen var min ”egentliga” stil – lite romantisk grunge, haha. 😀 Detta är ett bidrag till Scrap-Ateljens månadstävling där man skulle tolka Pysselgummans vackra LO som ni ser här:

…och här ser vi skälen till att jag aldrig vinner lifttävlingar. *skrattar* Jag blir alltid lite ”carried away” – men å andra sidan var uppgiften att tolka layouten, så jag kanske får vara med och leka ändå?

Jag har tagit fasta på revan som foton kikar upp ur, men min reva är lite tydligare, har två lager papper och går rakt ner i stället för lite diagonalt. Kolla kolla, jag har tre foton på layouten! TRE?! Tror det nästan är första gången… 😀 Jag har också härmat den uppdelade titeln som är uppe till höger och nere till vänster, och att dekorera med blommor.

Anneth i sitt esse. UTEE på det skrynklade, distressade papperet, silverembossade grungeboardstjärnor, pearl maker, crackle accents…

Och samma sak här, för att få lite balans i layouten. Titeln i sin helhet är egentligen: ”Dagen vi lekte prins och prinsessa; en saga”.

Jag har även tre mönstrade papper (!!!). Maja-papperet hade texten ”Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv”, och det lät jag synas genom glipan. De två småfotona är ett sönderklippt fotografi på mig och Kristofer, taget precis efter kyssen utanför kyrkan (någon tyckte att kyssen blev lite lång och skrek ”NU RÄCKER DET!” – därav våra jättesmajl), och småblommorna är de blomsorter som jag skulle ha haft i brudbuketten om jag hade haft någon…lång, krånglig historia det där, men det blev lite terapiarbete att få sätta dit dem på en bröllopslayout i alla fall. 🙂

UTEE, crackle accents och lite masker från Tim Holtz. Fläckarna är från silvrig glimmer mist.

Blommorna gjorde jag själv av tyll, nål & tråd och lite brads. Superenkelt!

Det här kortet är mest för att visa upp hur layouten glittrar. 🙂

Nå, vad tycks? Jag hade superroligt när jag gjorde den i alla fall! Det jag gillar med den här stilen är att man kan blanda ljuv tyll och vackra blommor med häftklamrar och sönderrivet papper.  Slutresultatet kan bli lite hur som helst, romantiskt, coolt, busigt – det finns inga regler. Det finns det ju inte annars heller förstås, men…det är till exempel svårt att göra slitna, coola kort med en förvånat stirrande magnoliastämpel på…

Nu ska jag duscha och sen skriva disposition till magisteruppsatsen. Kram på er!

Anneth

9 thoughts on “Tillbaka till rötterna

  1. Hejsan

    Det är första gången jag tittar in hos dej och jag inser att jag begått ett misstag – som inte varit här förut alltså, du scrappar i den stil jag känner mej hemma med, jag gillade verkligen din tolkning av Pysselgummans LO och hoppas få använda din Lo som en inspiration!

    Massor av fina saker, ska kika vidare och gotta mej! *ler*

    //Ann-Marie

  2. shit asså.. den här var ju helt galet underbar.. jag tror att jag liftar din lift nån dag.. *fniss* gillade verkligen revan neråt.. å hur du gör med alfabetsmaskerna.. jag köpte såna för länge sen å har faktiskt bara använt dem 1 gång.. men nu får det bli ändring på det.. 😉

    är det vanlig distressfärg som du har använt över flourish-masken på fotot??

    kram

  3. ååh.. ja.. ”my sunshine in the rain” är ju perfekt.. =) tack..

    oki.. det blev jättefint.. visste faktiskt inte att distresserna fäste på såna halv-glatta ytor som foton.. men det var verkligen riktigt fräsigt, subtilt å supersnyggt.. 😉

    mmm.. jag har funderat på att köpa ”bundled sage” tror att den blir kanonfin på det mesta.. nästan lite mintgrön.. å ”tumbled glass” måste jag ju bara ha..

    åh.. ”mama razzi” var jättefin.. tokgillade det där diecut-papperet.. kan tänka mig hur de blir efter en omgång med lite masker och distresser.. å de där superfina fjärilarna som scrapgalen säljer har jag suktat efter lääänge.. 😉

    kram

Kommentera

