Long time no see

Ja, det tar lite tid mellan mina blogginlägg, jag vet… Jag blir som sagt trött, håglös och rastlös av att våren närmar sig, och då orkar jag inte vare sig scrappa eller blogga. Hoppas att ni ändå tar er tid att kika in här då och då och inte glömmer mig alldeles! 🙂

Här är i alla fall ett litet påskkort i rosa, grönt, gult och lila. 😀 Det är gjort till Pyssellyckans månadstävling med påsktema. Påsk för mig handlar mer om min kristna tro än om kycklingar, men det är alltid roligt att gå loss och skapa säsongsbetonat. 🙂  Jag ska skicka det till min mamma så jag smäckte på ordentligt med lullull, hon gillar sånt den lilla tanten. 😉 Sen ville jag nog att det skulle kännas extra vårigt också. Inatt snöade det igen här, suck… Jag som har köpt massa vårkläder och vill svassa runt utan bylsiga dunjackor och nariga kinder! Blääää.

Jag tycker faktiskt att jag stegvis blir lite bättre på att måla. 🙂

En liten, bedårande söt kyckling med massor av lack på skalet.

De här små kallorna var nya för mig (ja ja jag vet, alltid sist med nyheter) men det var en trevlig bekantskap.

Tack för titten!

Vårkramar från Anneth

12 thoughts on “Long time no see

  1. Underbart vårigt kort!!! 🙂
    Tokgillar färgerna, och stämpeln är för söt!
    De där kallorna har jag också nyss köpt, så du är inte helt ensam om att vara ”sist”, hihi. Jag har dock inte hunnit använda mina än.

  2. Jaha..nu ser jag vad kallor är för något=)
    Tack, jo Ljuva änglar var en fantastisk butik, och även att se den i verkligheten – vilket charmigt hus=)
    Så kul att någon blir nyfiken på min lilla tjuvtitt;)
    Kram Emma

  3. Vilket underbart kort och du har verkligen rätt i att du börjar bli riktigt bra på att måla!

    Det där kortet är nog en av mina favoritkort som du har gjort. Du får mig nästa att vilja sätta mig och scrappa lite.. Nästan.. *S*

  4. Sv: ahh något sånt har vi inte fått. Men jag fick kontakt med dem idag och ja jag vet inte.
    Först verkade de inte riktigt medvetna om att vårt utflyttsdatum var första maj och att det var en lördag. Och sen så frågade hon om vi kunde tänka oss att flytta ut tidigare emot ersättning. Men vi bestämde inget utan jag ska höra av mig igen i mitten av april..

    Vi får se vad det hela leder till..

  5. hehe.. ja.. jag vet.. ibland får jag fortfarande för mig att ögonen är en mun eller nåt.. 😉 men det blir nog mkt bättre när man färglagt den tror jag..

    superfint påskkort.. å jag kikade in i scrapgalens blogg med.. kanonbra info för nybörjare.. skickade länkar till flera tjejkompisar som precis kommit igång å de blev jätteglada.. =)

Kommentera

