Lägenheten

Jaa, eftersom jag inte har så mycket scrappat att visa och eftersom Sara och Linda tjatar 😉 så tänkte jag att jag skulle visa nya lägenheten i all sin ofärdighet.

Kök/scraprum. Det är inte alls färdigt; min scrapplats (där jag både kan scrappa och se på Dr. House på datorn, som synes) var tänkt att bestå av ett svart skrivbord av typen som man sen kan bygga ut så att man får ännu en sittplats där Kristofer eller en scrapkompis kan sitta. De är asdyra i sin helhet så vi tänkte liksom vänta lite med skrivbord…men sen så FICK vi hipp som happ ett likadant skrivbord som vi ville ha – fast i ful träfärg – så nu har jag det som provisoriskt bord tills vi målat & lackat samt köpt till ”utbyggnader”. Liite jobbigare, men mindre tusenlappar – aj lajk! De två små fula Billy-hyllorna ska också väck och ersättas av en hög smal hylla i stället. Kristofer släpade även ut ett gammalt skrivbord i köket (ni anar det till vänster i bild) i brist på annan sittplats, så nu sitter vi där och knåpar. Andra saker som ska fixas är ett högt köksskåp som ska stå vägg i vägg med ett lika högt hallskåp (det är därför det liksom är en extra ingång till köket nu…skåpen ska fylla det tomrummet) och så ska vi måla klart alla lister – de är trist gulaktiga nu och vi vill ha kritvitt.

Köksdelen av köket. 😉 Min arbetsyta är just nu det lilla utrymme ni ser framför micron (!!!), så den ska upp på väggen så snart väggen är målad. I framtiden ska vi dock ha ett extra köksskåp på väggen så då får micron flytta på sig.

Mycket cool matta. Under scrapbordet syns också min layoutförvaring. *skäms*

Hallen; kan tillägga att jag vanligtvis inte förvarar klänningar bland ytterkläderna utan det är nytvättade kläder som jag håller på att sälja på Tradera och som jag hängt där för att de inte ska skrynka sig. Garderoberna är ganska fina men jag gillar inte att de har skjutdörrar. Eller den diarrébruna färgen heller för den delen. Kanske en grå nyans i stället för den bruna som kontrast…ja ja, vi får se.

Sovrummet.

I fönstret står två tomma krukor och väntar på att jag ska hitta fina växter som jag inte lyckas döda. 🙂

Här är en plastorkidé som jag inte KAN döda. *ler*

Min sida av sängen. Knökfullt med fantasyböcker och spänningsromaner. Här befinner sig också Leif, min rosa flodhäst som jag har som extrakudde på nätterna (det verkar säkert helknasigt, men han är oväntat skön som svankstöd, att ha under nacken mm.). Kristofer hatar Leif och berättar nästan varje kväll om nya fantasifulla idéer kring hur han ska ta kål på flodhästen. De fungerar lite som godnattsagor och är väldigt underhållande.

Ett mörkt vardagsrum. Vi försöker enas om typ av taklampa, men Kristofer vill ha en jättestor orange boll i glas och jag vill ha något aningen mer diskret så just nu är vi i ett dödläge…

Kristofers hörna. Som ni ser finns det få tavlor, lampor, växter och prydnadssaker i lägenheten; vi har inte riktigt köpt sådant än utan vill hitta saker som vi verkligen gillar. Att bara smälla upp massa grejer för att ”fylla ut” är inte riktigt vår stil.

Tavlor och soffor.

Tv:n och min coola filmtavla.

Gamla tv:n som jag har skänkt till second hand-stället Shalom; de ska hämta den snart… Här är också Kristofers inglasade skåp där han bygger små scenarion till sina modellbyggen och warhammergubbar. Överst ser ni Kristofers variant av att ”städa undan” – han har alltså ställt en väska mycket diskret ovanpå hyllan. Kanske trodde han att jag inte skulle se den för att jag är kort? Hmmm… Den tomma ytan ungefär där tv:n står är ett av alla utrymmen som väntar på en fin tavla.

Vår rumsavdelare, så att vi får tv-hörna och datorhörna. En variant av denna hylla ska jag ha scrapsaker i i köket sen tänkte jag.

Någon sorts snöig utsikt från den inglasade balkongen.

Och här sitter jag och gonar mig soliga stunder. 🙂

Så ser det ut tjejer!

/Anneth

7 thoughts on “Lägenheten

  1. Vad fint ni har fått det. Och vilken härlig lägenhet. Köket är verkligen fint och jag gillar byrån i sovrummet väldigt mycket! Hallen var cool med!

    Har du testat på hoyor? De överlever det mesta! 😀
    Jag skickar gärna ett par sticklingar till dig om du vill ha! Kraam!

  2. Jättefin lägenhet! Jag älskar inredningen (speciellt vardagsrummet, sofforna är underbara!) Roligt att se hur ni har det. 🙂 Det blir väl jag som får ta din man i försvar och säga att en orange taklampa i det vardagsrummet vore rätt fräckt i rätt nyans.. fast jag har å andra sidan aldrig varit speciellt bra på inredning, haha. Brukar bli extremt ostrukturerat. Kram på dig!

  3. Wow vilken fin lägenhet ni har, gillar er inredning! Speciellt sovrummet och vardagsrummet. Hoppas allt är bra med dig! Många kramar

  4. Vilken mysig lägenhet ni har!
    Du får komma ner till skåne och hjälpa mig inreda min när jag väl har en! 😉

    Ert sovrum är dessutom tokmysigt! 🙂
    Och jag gillar Leif, haha 😀

Kommentera

