As time goes by

Jag passar på att visa er en Scrapgalen-layout idag – inget större mästerverk men jag gillar maskningen och krackeleringslacket på bokstäverna. 🙂 Den handlar om min äldsta brorsdotter och hennes studentbal, en strålade vacker ung kvinna – och jag fattade inget, nyss var hon ju typ en meter hög och älskade Disneydags?

Hur hade ni det i går då? Vi ”firade” väl egentligen Alla hjärtans dag på lördag, då vi tog en avslappnad runda på stan, kikade på taklampa till vardagsrummet, växlade in Kristofers julklappspresentkort mot två coola t-shirtar och en tröja på Dressman, åt semla på café och bara pratade och hade det fint. Sedan åt vi på restaurang på kvällen och småmös lite åt de tafatta ungdomarna vid bordet bredvid oss…kan det ha varit första restaurangbesöket ihop för dem? Unga var de i alla fall; killen beställde whiskysås till köttet (”Wow, WHISKY!” sa han storögt när servitrisen hade gått iväg) och båda beställde tveksamt Idahopotatis trots att de enats om att de inte hade en aning om vad det kunde vara. Gulligt. Blir så varm i hjärtat när jag ser sådant…

Igår hade vi besök av svärföräldrarna och fick semla (igen, nu räcker det med gräddbollar för i år *känner hur låren växer*) och lite fina inflyttningspresenter. 😀 Sedan storhandlade vi mat och lagade middag tillsammans – fläskfilé Oscar med färska nyskalade räkor, vitlöksbearnaise (på burk) & balsamvinägersås (hemmagjord), färsk sparris med smör & flingsalt samt ugnsrostade potatisklyftor och rotfrukter. Mucho mums! Idag blir det Moussaka med lammfärs, aubergine, soltorkade tomater och fetaostfyllda oliver…jag älskar att laga mat egentligen, men först flytten och sedan influensan har gjort ett det nog var ett bra tag sedan som jag riktigt orkade stå vid spisen på eftermiddagarna.

Nu ska jag äta frukost till ett avsnitt av Criminal Minds och sedan plugga lite. Ha det fint!

/Anneth

6 thoughts on “As time goes by

  1. Ow! Va läckert! Så fint det blev med bokstäverna! Har du målat med någon färg också eller bara crackle? toksnygg maskning oxå!

    Dessutom är jag kär i dina shabby-kort!!! Såååå fint!

    Kram

  2. Ja gillar med skarpt din LO!! Urfin!

    Ni verkar haft en riktigt underbar alla hjärtans dag!! Nu saknar jag bara lite bilder ifrån lägenheten!

  3. Joho! Visst ett mästerverk! Urläckert med maskningen, bokstäverna i cracklack och papperna är ju bara sååå snygga!

    Nu ses vi snart! *längtar* Och inte är det så långt till Oscarsscrappen heller! Btw – har ni sådana övernattningslght i ert nya område?

    Hoppas allt är bra med dig snäckan!
    Ha de bäst!
    Kraaam //Angelica

Kommentera

