”Alla” gör det!

Hej på er! I brist på nyscrappat så får jag väl visa er lite gammalt tänkte jag. Man ser allt fler förvaringsböcker till Spellbinder-dies i bloggarna, och jag vill ju inte vara sämre. Den här lilla lila boken har jag faktiskt haft halvfärdig sen innan sommaren 2009 nån gång, men det tog tid både att hitta magnetplattor och att få näven ur… Jag gillar inte BIA-projekt heller, de blir aldrig riktigt som jag vill ha dem.

Här är den i alla fall! Jag har färgat in framsidan med distresser och tingturastämplar i sedvanlig Anneth-stil, och sen mistat härligheten så att den glänser fint.

UTEE lite här och där…

Fram- och baksida. Ingen får lov att kommentera att jag använt en för liten spiral, okej? 😉 Jag har ingen egen BIA så jag använde materialet som fanns på måndags-scrapkursen och då bidde det så här. Skit samma, det funkar ändå.

Och insidan! Ni vet väl hur man gör? Man köper hem övningskörningsskyltar eller Panduros magnetplattor och delar dem på mitten, skär till tjockt mönsterpapper eller tunn kartong (två stycken bildar en sida), dekorerar papperen med chalk och stämplar om man vill, fäster plattan i mitten på den ena pappersbiten och limmar ihop så att plattan hamnar som en hamburgare mellan två bröd 🙂 och därmed döljs. Grejen är att plattan är magnetisk så diesen hålls fast men kan lätt tas bort och användas.

Kram på er mina kära bloggläsare! Blir så glad för era kommentarer!

4 thoughts on “”Alla” gör det!

  1. Jag måste säga att din förvaringsbok är en av de snyggaste jag sett! Så himla fin! Skulle behöva nåt liknande jag med, men jag är inte heller riktigt kompis med min BIA…

    Kram Helén

  2. Hihi, suuuperläcker framsida!!
    & jag håller med Marit – vadå för liten spiral? Hade du skrivit det hade jag inte ens tänkt tanken att den skulle vara längre ^^ Det blev bara bättre med en kort spiral! =)

Kommentera

