Julkul

Vet ni, vet ni? Jag är leedig! Även om några småsaker i min och min skrivarkompis uppsats fortfarande hänger i luften så tycker jag att vi ger varandra ledigt nu… 😀 Jippie! Idag har jag fixat med massa småsaker för vi åker tiiidigt i morgon bitti till min släkt på bästkusten, men jag har ändå hunnit fota lite. Här är ett kort som jag blev nöjd med; Magnolias söta stämpel, stämplar från Kortmakaren och Maja Design-papper.

Insidan… Jag är mucho förtjust i stämplarna som jag fick av Kristofer i för tidig julklapp – de kommer från Kortmakaren och ser ut så här:

Det ska bli såå roligt att få skapa med dem! Har tänkt att fortsätta med julkorten tills ni kräks på mig… 😉

Här är ett flaskkort och en bit snabbaltrad Geisha till vår snälle brevbärare – vi hängde det på dörren tillsammans med en stor lapp ”Till brevbärar’n!” och en pil som pekade mot gåvan, men han var för stressad för att notera att den var till honom så han åkte ifrån den. 😦 Nåja, mer choklad till moi! Eller så blir det en gåva till mina päron som tack för att vi får komma och hälsa på över julen. Har även gjort ännu en sats fudge som faktiskt blev bättre än den förra…tricket är nog att liksom glömma bort smeten *host* så att den kokar länge… Fudgen ska i alla fall mamma få. 🙂

Får jag presentera julkultingen Babe! Jag fick henne i julklapp för flera år sedan som ett skämt, men hon är med varje jul sedan dess. Jag brukar ställa henne lite undanskymt och njuta av folks reaktioner när de plötsligt upptäcker att hon står och lurar någonstans där de minst anar det. Visst ser hon lite farlig ut? På språng sådär…

Nej, nu ska jag se om det går en bra film på TV:n. Ta nu hand om er över jul och må riktigt gott!

KRAAAM!

4 thoughts on “Julkul

  1. Vilken sötnos!!! (söt-tryne kanske???) Brevbäraren var nog inte riktigt vaken såhär i julstressens tidevarv, men hans present var fin i alla fall;)
    God fortsättning på dig!!!

  2. Oj vilket fint kort och stämplarna var också väldigt fina. Önskar dig God Jul i efterskott =) och ett Gott Nytt År 2010!

    En fråga bara – ”Gott Nytt År” texten på kortet ovan är det små bokstavsstämplar eller har du skrivit det förhand? Jag har ingen ”Gott Nytt År” stämpel men ska göra ett kort med den texten, hur jag nu ska få till det snyggt=/ Ditt blev jättebra

    Kram Emma

Kommentera

