Jul igen

Hej på er go’vänner! Idag påbörjas en helt ledig helg som jag ser massor fram emot. Kristofer skulle ha åkt iväg på en hemvärnsövning idag, men han har haft några riktigt dåliga dagar på jobbet så han valde att stanna hemma hos mig och vila upp sig. Jag jublade inombords när han berättade det, men samtidigt såg han så slokörad ut för han avskyr att behöva avboka saker i sista stund och svika folks förtroenden (han är duktig på det han gör, min lille soldat, så det blir alltid lite extra struligt när inte han deltar på övningarna), så jag fick försöka se lite neutral och tröstande ut. 😛

Idag ska vi köpa lite spackel och färg och kasta oss över nya lägenheten. Nu är den städad och fin tack vare städfirman som förre ägaren till sist bekostade efter massa förseningar, så nu väntar vi bara på offerten från hantverkaren som jag visade lägenheten för i förra veckan. Det är mycket som ska fixas och det blir säkert dyrt, så vi ska försöka göra så mycket förarbete som möjligt. Ingen av oss är några hantverkare precis men måla tak & dörrar, spackla hål, ta bort gamla golvlister, slita ner tapeter ocn sandpappra samt skära bort gamla plastmattor ska vi väl fixa.

Jag har ett par enkla julkort att visa upp (ska fota idag) och så håller jag på med ett sånt där flaskkort till MiMa’s CC på Svensk Scrapbookings forum. Jag fick en mall till ett sådant när jag var iväg på Scrappa mé mejs träff i förra veckan, men det var för stort för min smak så jag har hållit på att modifiera mallen ett tag nu; jag hittade nämligen en annan mall och så försöker jag liksom bygga ihop de båda mallarna med varandra. Kortet blir litet och charmigt och har en ficka som man kan stoppa en chokladkaka i. 🙂

Jag tror också att vi ska hinna springa en stund på stan idag…det ryktas att Kristofer ska köpa julklapp till mig så han tänkte dumpa mig på biblioteket en stund tills han är klar med inköpet. Vad sjutton kan han ha tänkt ut nu?! Som finns här i stan…? Min önskelista bestod av saker som man köper på webben, typ Spellbinders och en prenumeration på Ett Trykk. Ett Nintendo Wii? Nä, det är för dyrt, vi har 1000 kr i budget för presenter och övriga ”lyxinköp” (dit vi räknar typ allt utom mat och trista räkningar) den här månaden. Nå, skoj är det i alla fall! Jag äääälskar paket!

Under ”granen” (det är i själva verket en sorts palm) ligger alla mina paket inpackade och fina. Jag har varit listig och lagt två klappar i Kristofers paket; det är stort och lätt och jag tror att han misstänker att det är kläder (vilket det är; en grå championtröja köpt på rea), men jag har även petat i krigsspelet Call of Duty: Modern Warfare 2. Hi hi hi! 😀

Nä nu ska jag sluta tjöta här och se lite på NCIS i stället. Kram på er!

/Anneth

One thought on “Jul igen

Kommentera

