Lite nya alster

Två och ett halvt alster blev resultatet av helgens scrapträff i Kalmar – jag reste iväg i fredags med BellaMio från Oskarshamn till Louise på Öland, där även goa Dolliver mötte upp. Sedan hade vi tjejkväll med scrap, prat, smörgåstårta och glögg och på lördagen var det dags för scrapträffen i Kalmar hos butiken Scrappa me mej.


En del av er kanske har stött på Sara (den vackra bruden); hon kallar sig Sunblizz på nätet och är en fantastiskt duktig pysslare även om hon numera mest pysslar om sin nyblivne make och nya lägenheten. 😉 Jag fick äran att få ett foto från deras bröllop hemskickat för ett tag sedan, men jag har upplevt det som svårscrappat ända tills jag såg detta papper – då sa det klick. 🙂 Det här är nog min nya favorit-LO! Jag blev såå nöjd.

 
Tim Holtz-masker (både swirl, klocka och alfabet), distresser och blingswirl. Mmmm…

Alla foton är lite suddiga, jag vet… Får inte till det med denna ljusbrist. 😦 Här är i alla fall en Ornate Plate från Tim Holtz och små bokstäver från Adornit. Crackle Accents över alltihopa – det bidde snyggt det!

Jag använde mig av en guldspray som hette Spray and Sparkle och som vi fick prova på  i butiken. Den var aningen mer grovkornig än vanlig glimmermist så papperet känns lite ruggat. Det blev ganska läckert tycker jag…vi köpte med oss en guld- och en glitterspray till måndagskursen så ni kommer nog att få se fler alster med detta. 😛

Ett julkort blev det också! Det fick inte gå i grönt eller rött och skulle innehålla minst tre brads, band eller spets och två mönsterpapper. Jag lyckades rätt bra tycker jag, även om jag råkade bränna papperet med embossingfönen. *host* Jag vann en Fiskars-stans med kortet, men den gav jag till Bellamio som kompensation för att jag har blivit bjuden på cigaretter varje måndagsträff i ett år. 🙂

Nu ska jag ta dagens andra kopp kaffe och pilla i mig havregrynsgröt. Sedan väntar massa plugg och senare i eftermiddag är det scrapträff. Så ser dagen ut för mig…

Ta hand om er vänner!

Kraam Anneth

5 thoughts on “Lite nya alster

  1. Det är alltid lika kul att åka på träff. Det var med andra ord den träffen jag såg lapp om när jag var i butiken 🙂
    Synd att det inte var fler platser. Får hoppas att det snart blir en i Ohamn igen 😉 Ni måste ju hänga på till Rottne i april också 🙂

    Superfina alster du gjort! 🙂 Och grattis till vinsten 🙂

  2. Åhh så mycket underbart tjejen!!
    Nu ska jag kika vidare för det känns som att det var alldeles för längesedan jag insöp inspiration härifrån!!

    taaaaaaack…
    Kraaaaaaaaaaaam

Kommentera

