Julkort, julkort, julkort…

DSCN5009

Idag bjuder jag på en liten julkortskaravan! Jag har tillverkat tio kort till min kompis mamma och här är de sista fyra som jag knåpade ihop.

Gnistrande vinterhälsningar

Det är lite speciellt med det röda och det blå kortet här ovanför – jag har nämligen inte gjort tagsen själv, utan de har jag köpt på Tradera av en viss Yoli (eller om det var Mariante/Hoppetossa, jag minns inte riktigt)! Det var förra året när jag började bli nyfiken på det här med distresser och embossing. Jag visste inte riktigt hur man skulle göra, och så köpte jag dessa för att kunna titta närmare på teknikerna som använts. Man skulle väl kunna säga att jag fastnade efter det… 😉

DSCN5013

Hänglar är rätt söta tycker jag, även om de har stora huvuden utan mun. *ler* Jag är ganska sugen både på nya julhänglarna och julmagnoliorna, även om Magnoliorna börjar få läskiga ögon… Visst blir de större och större, ögonen?! Två stora mörka prickar som stirrar precis likadant på alla stämplar… Men jag såg i Magnolia Ink-tidningen att det blev väldigt fint att sätta en liten vit highlight-prick i ögonen på Magnoliorna, så det måste testas…

DSCN5022

Här är den där stämpeln, ”Midvinternatt”, som jag fick som RAK. Visst är den vacker? Fick även lite utstansat granris och nu vill jag självklart ha en sådan stans. *suckar*
Bakgrundsstämpeln är från Magnolia, men den har jag redan sålt för jag kunde inte måla den snyggt alls. *sur* Vissa stämplar ser verkligen bara kladdiga ut med Promarkers, i alla fall när jag målar… Nå, här ovanför kringgick jag problemet genom att distressa och glimmermista en bit papper som jag sedan stämplade på så att det blev lite som ett svartvitt foto.

Nu ska jag DT-scrappa lite med fint Scrapgalen-material. Jag är så stolt och nöjd; den butiken får bara in mer och mer fint. Det är alltid roligt att vara DT, men självklart skadar det inte om man älskar sortimentet! *flinar*

Kram på er sötnosar!

9 thoughts on “Julkort, julkort, julkort…

  1. Åhhh så fina julkort!!!
    Gillar speciellt det första med receptet och de alldeles ljuvliga små formarna, men de är fina allihop! =)

    Händer att jag ritar dit en mun på mina Magnolior för ibland ser de så ledsna ut…

    Har du gjort lussebullen i Cernitlera? Jättefin!!

  2. superfina.. jag tokgillar det rosa kortet.. såå härligt.. =)

    vad synd att du redan sålt den stämpeln.. skulle själv gärna vilj alägga vantarna på den.. hehe.. inspirationen i magnoliaInk minskade ju inte suget direkt..

    tycker förresten också att de börjar se lite knepiga ut.. inte alls sådär gulligull som förut.. utan lite halvläskiga dimensioner.. speciellt i ansiktet.. jag är mer för de gamla magnolia-stämplarna.. men men.. man kan ju inte få allt.. hehe..

    kram

  3. Super super superfint tjejen!! Som alltid när du skapar… Kompisens mamma kommer bli så nöjd!!

    Kan tala om att just den punchen du är sugen på, nu finns i måndagsträffens ägor 🙂 Såååå läcker…

    Kram snuttepluttan!

  4. Å så mycket fina kort du gjort! Coolt med pepparkaksformarna!!
    Tack för att du påpekade att jag önskat mig en stämpel som jag just köpt, har editerat min lista!! 🙂
    Ha det bäst, kram

Kommentera

