Lite tyst…

…Men det betyder inte att jag inte pysslar! Det blir BARA julkort just nu, och jag njuter massor av alla fina gammaldags papper och av att få frossa i embossingpulver och glitterlim. Ska nog byta namn till Lilltomten i stället för Lillnettan. 😉

Nackdelen med säsongen är ju att jag hade tänkt visa er ett par tre-fyra alster idag, men jag hann inte fota dem innan ljuset sa hejdå och försvann, så ni får nöja er med ett DT-alster från Scrapgalen som jag blev väldigt nöjd med. Temat är tomtens lista där han skriver upp om man varit snäll eller stygg under året. Bara snälla flickor läser min blogg hoppas jag? 😉 Bra, då får ni många scrappiga julklappar!

Tomten

I slutet av månaden ska jag på träff i Kalmar, en liten sådan med 12 andra goa tjejer. Det ska bli roligt! Och sen ska jag på Scrapgalens julmys i början av december, kan det bli bättre? Jag har sålt av några stämplar de senaste dagarna så att jag har fått in pengar till att fylla på förrådet med sådana där måste-ha-saker ni vet…över 300 kr lagda på nya skärblad, mängder av dubbelhäftande tejp, Scrappy Glue, Fluid Chalk i diverse nyanser (hur kan alla ta slut samtidigt?!) och massa cardstock i neutrala färger. Blöööö! *grinigt brölande* Men, det är ju svårt att scrappa utan det och nu kan jag åka till träffarna väl utrustad för alla utmaningar. 😀

Nu ska jag steka köttfärs och sedan blir det film i stearinljusens sken. Myyys!

Kram på er!

3 thoughts on “Lite tyst…

  1. Hej! Oj så fina saker du gör. Jag har varit och kikat runt och du är superduktig;) Jättefint julkort här ovan:) Vars har du fått tag i det där röda blommorna?

    Ha de bra!
    /Emma

  2. Var inne i Kalmar i lördags och var i scrapbutiken för första gången. Och råkade komma därifrån med en påse, hihi. Jag tröstshoppade för att jag inte var på mässan i Rottne 😉
    Läste om träffen och blev lite sugen men kan tänka mig att den är fullsatt för länge sen.

    Jättefint kort! 🙂

  3. tack.. mmm.. visst blev de bra.. hehe.. är såå nöjd.. sen så satt jag igårkväll å gjorde andra, av glasunderlägg.. så de kommer upp i bloggen så fort jag orkar.. =) å så har jag några fler ”copycat!-idéer att prova.. *fniss*…

    mmm.. julkorten är väl än så länge i ganska blandad stil.. men just julklapparna känns riktigt vintage.. hehe.. jag bara tokgillar alla fina vintage-jul-papper som finns i år.. så då får man ju ta tillfället i akt å skapa massor i den stilen.. =)

    kram

Kommentera

