Julkortsfabriken

Jo, ni vet de där julkorten som jag skröt om? 😀 Jag tänkte att jag skulle visa hela högen…  Håll i er för här kommer massor av bilder och tips på fina produkter som finns hos ScrapGalen!

DSCN4876 copy - Kopia

Här är alla kort i samlad trupp; som ni ser har jag använt Inkido-papper från julkollektionen 2009 på samtliga, samt grön, röd, vit, brun och blå cardstock. Pearl Maker, Inkido-stämplar, spets och Martha Stewart-stans är också återkommande.

DSCN4881

DSCN4882

Som ni ser så har jag stämplat (minst) två snökristaller på varje kort och embossat dem. Detta kan man variera i det oändliga! Här har jag blandat genomskinligt embossingpulver med embossingpulver i guld. Har ni testat att blanda embossingpulver? Det kan bli riktigt trevliga effekter!

DSCN4885

DSCN4886

Här vill jag slå ett slag för de nya primablommorna Homespun Bittles. De finns i flera fina färgkombinationer och ser härligt rustika och hemvävda ut. Mulberrylöven är från Prima i nyansen Sage.

DSCN4887

DSCN4891

Här är ett frostigt blått kort där jag har stämplat med distressdynan Faded Jeans och embossat med Holographic, ett glitterglänsande frostigt pulver. Jag vet inte om det syns, men jag drog även med en VersaMark-dyna längs yttersta kanten av mönsterpapperet, hällde på pulver och embossade. Glitter, glitter…

DSCN4889

Här har jag hängt två Trinket Beads från Prima. De glänser så vackert och passar in i snökristalltemat.

DSCN4893

DSCN4894

Vackraste dekorationen någonsin? Dessa Trinket Pins är favvisar hemma hos mig. Finns i svart också…

DSCN4898

DSCN4895

Har ni någonsin embossat metall? Jag störde mig på att den här lilla berlocken var i silver, så jag gnubbade den mot den användbara VersaMark-dynan och hällde på guldpulver. Det blev ju bra!

DSCN4899

Mucho vacker spets! Nikki heter den, är från Prima och passar perfekt till vintage.

DSCN4901

DSCN4902

Här har jag klippt ut en bit av Inkidos notpapper, chalkat och hällt på Crackle Accents.

DSCN4905

…Och så här blev alla baksidorna – Inkido där också, som ni kan se.

Tusen tack för titten!

Kramar från Lillnettan/Anneth

4 thoughts on “Julkortsfabriken

  1. Hehe japp, frukthatt också, tack o lov e den inte lika stor som den på den tecknade bilden, men där e plastfrukter på haha :p
    Får se om jag törs lägga upp en bild sen 🙂

Kommentera

