Ibland händer det

Hallå tjejer, hur går det för er med julkorten? Har ni börjat? Det har jaaag, även om det går ganska långsamt. I förrgår fick jag i alla fall för mig att jag skulle fortsätta jobba på mina beställningar (det är inte så fancy som det låter – mamma, svärmor och en kompis mamma står för alla tre beställningarna, det är inte så att folk hör av sig från jordens alla hörn för att få äga ett Lillnettan-kort).

Mina svärföräldrar har beställt ett dussin julkort och sex av dem har jag redan knåpat ihop i en ganska ”formell” och avskalad stil. Har ju ingen riktig koll på vad de gillar, och det ÄR lite klurigt när man får helt fria händer, eller hur? Men jag tänkte att de övriga sex gör jag helt enkelt i en stil som JAG gillar, det vill säga lite slitet och gammeldags. Förhoppningsvis gillar de båda typerna av kort, men om inte en stil går hem så kanske den andra gör det. 🙂 Så här såg det ut när jag pysslade:

DSCN4858

KAOS! Men trevligt kaos. 😉

Jag tyckte rätt bra om stilen på det färdiga kortet, så igår vigde jag hela dagen åt att massproducera kort med samma upplägg fast med andra dekos och färger. Jag gjorde fem kort. FEM!!! Fattar ni hur vansinnigt många det är för en snigelscrappande tjej??! Det tog hela dagen från kl 10 till kl 21 och Lyxfällan på TV3 (med paus för mat och sånt, förstås). Uthållighet! 😀 Ja, hela detta inlägg är egentligen ett enda stort skrytinlägg för att jag blev så stolt över mig själv, haha!

Sååå – nu ser ni till att kika in i Scrapgalens blogg på lördag för då visar jag alla korten!

Kram på er!

 

5 thoughts on “Ibland händer det

  1. Det var ju inte alls dåligt pinkat av dig!

    Men vad för lim är det som du använder? Jag antar att det är lim i alla fall, i den stora flaskan framför kortet?
    Och jag tycker att du har det rätt städat om man ska jämföra emot hur det blir här hemma! 😛

    Och det ska bli himla kul att se dina kort. Och beställningar är ju alltid beställningar oavsett vart de kommer ifrån. 😛 Även om folk ifrån jordens alla hörn borde vilja ha dina underbara kort!

  2. Så har vi då årets julkort! Både den strikta och mer snirkliga blir hur bra som helst att använda som kort från oss! Nu gäller det bara att fundera ut vem som ska få vilket kort… Det blir väl i sista stund, antar jag! Kuvertställe – kände du till något bra, sa du?

  3. Men du? Vilket underbart kaos!! Det är ju då man skapar som bäst (sägs det iaf… *flinar*)
    Julkorten har jag knappt hunnit fundera över… Har gjort några, men de räcker inte på långa vägar..
    Efter att ha läst dina inlägg om gospelmusik och julkortsskapande – så är jag bra sugen på att kopiera hela din idé!
    Lite julgospel och julkort i kaoset = perfekt!

    Ha de bäst snäckan!
    Kram / Angelica

Kommentera

