Bara för att det är skoj!

  • Favoritcafé: Café Kungsgatan i Lysekil och Bara Vara i Örebro.
  • Favorittidning: Amelia, Herman Hedning, Nemi och Fantomen. 🙂
  • Favoritplagg i garderoben just nu: Min jeanskjol som jag använder så mycket det bara går i fall om den blir för stor snart; helst tillsammans med ribbstickade strumpbyxor och någon cool t-shirt.
  • Vanligaste färgen på mina kläder: Har nog rätt mycket svart.
  • Mig själv med tre ord: Tyst, kreativ, nörd. 😀
  • Jag tränar: Promenader, räknas det? Jag får bara träna lågintensivt nu när jag äter GI… Hoppas på att snart kunna börja i afrikansk dans eller någon sorts aerobic dance-pass, dock.
  • Höger- eller vänsterhänt: Höger.
  • Humör just nu: Pirrig inför lägenhetsvisningen om mindre än en timme.
  • Favoritgodis: Lakrits, nougat, mörk choklad med citron- och ingefärafyllning (den från Lindt tror jag…).
  • Är det nåt du absolut inte äter: Mozzarella, kräftor som befinner sig i sitt skal och stirrar på mig, dijonsenap, brunsås, pepparrot (särskilt pepparrotssås).
  • Kläder just nu: Jeans (nyligen för trånga, nu lite för stora), röd t-shirt med pinup-tryck.
  • Musik just nu: Idag har jag lyssnat på Tori Amos, Tracy Chapman och på julsånger med Christina Aguilera. (Ja, jag har gjort julkort.)
  • Vad sa du senast: Oj jag glömde den, men jag tar med den på måndag.
  • Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: 60-talet! Rolig musik och spännande ungdomskultur.
  • Fisk eller badkruka: Badkruka.
  • Saft eller alkohol: Alkohol (saft är äckligt).
  • Hur många kuddar sover du med: En.
  • Favoritväder: Krispig höst med solsken och regnrusk om vartannat.
  • Spelar du nåt instrument: Nope.
  • Morgon- eller nattmänniska: Hm, lite både och. Jag gillar både tidiga mornar och nätter beroende på hur min dygnsrytm är för tillfället.
  • Sparare eller slösare: Är nog bättre på att slösa än spara, men jag mår bäst när jag gör upp budgetar där jag både sparar och även kan spendera en bestämd summa med gott samvete.
  • Bästa film: 12 Angry Men med Henry Fonda.
  • Tror på liv på andra planeter: Nej.
  • Kommer du ihåg din första kärlek: Nej…inte om frågan syftar på nån fånig fling i typ första klass. 🙂 
  • Älskar du henne/honom fortfarande: Nej.
  • Har du några homosexuella vänner: Jepp.
  • Tror du på mirakel: Absolut!
  • Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Definitivt.
  • Ser du dig själv som tolerant mot andra: Det beror helt på vad för saker det gäller; vissa saker har jag jättesvårt att tolerera, andra accepterar jag utan att ens blinka.
  • Ser du på kärleken som ett misstag: Ett misstag? Snarare det bästa som hänt mig!
  • Hur många barn vill du ha när du blir stor: Jag har ingen längtan efter barn, har aldrig haft det. Lätt att känna att det är fel på en, men jag har en likadan make som har hjälpt mig förstå att det är helt okej att känna så. Men vem vet, om några år kanske vår högsta önskan äratt få barn? I så fall kanske det blir adoptivbarn, gärna en kinesflicka eller ett chokladbarn. 🙂 Det finns redan så många barn utan föräldrar.
  • Bio eller promenad: Bio. Älskar film och speciellt bioupplevelser.
  • Är du kittlig: Ja, lite.
  • Snarkar du? Nä, jag är extremt stilla och tyst när jag sover. Första gången jag och Kristofer delade säng väckte han mig mitt i natten och väste ”Anneth, Anneth, LEVER DU??!”.
  • Stjärntecken? Lejon. Grrr.
  • Rädd för insekter? Jag gillar inte bin, getingar och humlor, om man säger så…
  • Äckligaste insekten: Fästingar är ju egentligen inte insekter utan spindeldjur, men äckliga är de.
  • Största svaghet: Min blyghet och tafatthet i många sociala situationer.
  • Det här är jag bra på: Att scrappa, att organisera och planera, att lära mig nya saker.
  • Bästa bok: Bibeln. 🙂
  • Chips eller godis? Gooodis.
  • Pizza eller hamburgare? Beror ju på om det är från MacDonalds eller från en restaurang… En lammköttshamburgare med chevreost och timjanhonung från Pub Kråkan här i stan slår det mesta.
  • Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Jag skulle nog vilja kunna flyga…eller att min kropp rent magiskt skulle omvandla onyttiga saker till sånt som är toppenbra för mig och som jag inte skulle gå upp i vikt av! 😀
  • Vad vill du jobba som? Bibliotekarie, eller någon form av kontorsjobb. Administration är skoj.
  • Skriver du dagbok? Nej.
  •  Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Kanske tatuera mig…OM jag hittade en riktigt bra tatuerare som jag litade på gjorde precis så som jag ville ha det.
  • Stökigt eller välstädat? Jag mår som bäst när det är ordning kring mig. 
  • Gungar du på stolen? Nä. Ordentlig flicka. 🙂
  • Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Usch nej fyyyy! Tveksamt om jag ens skulle hoppa under dödshot. Jag vet att det går emot min önskan ovan att kunna flyga, men om jag kunde flyga så skulle jag flyga LÅGT, så det så!
  • Vilken hand håller du gaffeln i? Oftast höger, för jag struntar oftast i att använda kniv.
  • Är du rädd för blod? Nej, det är bara blod liksom. Jag är blodgivare. *duktig*
  • Saltar du på maten? Ibland.
  • Gillar du att sjunga? Ja, jag älskar att sjunga, men inte så att andra hör…
  • Anser du att du är stark? Starkt psyke eller stark a la Bamse? Jag är nog både och. Jag upplever mig inte som stark psykiskt men andra säger ofta att jag är det, så…
  • Brukar du sola? Neee, det är varmt, svettigt och så blir jag inte brun (kassa pigment).
  • Vad gör du om du får hicka? Håller andan och skuttar runt lite.
  • Röker du? Bara med min kompis Mio, hehe. Det blir kanske två cigaretter i veckan, högst.
  • Snusar du? Bläää.
  • Använder du knark? Nope, no dope.
  • Kaffe, te eller inget? Kaffe två gånger per dag, te ibland. Nyponte är jättegott!
  • Har du en besatthet? Internet? Scrapsaker?
  • Vem är din bästa vän? Min man!
  • Civilstånd: Lyckligt gift. 🙂
5 thoughts on “Bara för att det är skoj!

  1. Men åh söta rara nu måste du berätta allt om lägenheten!!! jag vill höra allt! Visst flyttar man in med hjärtat direkt … det har jag gjort också..varenda gång! Väntar med spänning på uppdatering! STOR kram!!!!!!!!!

  2. Vilken härlig läsning! Ska se om jag orkar göra denna med någon dag, kan ju vara roligare än att skriva bakgrunden till min upppsats och läsa källor till detta… Eller vad tror du? *haha*

  3. Åh, ”Bara Vara”… Mitt första besök på Bara Vara var en 3-timmas fika för drygt 2 och ett halvt år sedan. En första dejt med Han som snabbt blev Pojkvännen =) Efter de tre timmarna tog vi en promenad och gick sen till till Rosali’s Deli vid Järntorget för mat i ytterligare tre timmar…
    Så jag håller med om att Bara Vara är ett favoritcafé, även om vi kanske har olika anledningar att tycka så, eller…?!? 😉

    Spännande läsning, din lista. Önskar att jag själv ”orkade” fylla i sådana ibland.

    KRAM, Therése

Kommentera

