Helgens bravader

Tack

Här är kortet som ni fick smygkika på igår. Jag blev riktigt nöjd faktiskt, speciellt med den våfflade tagen. För en beskrivning av hur jag gjort kortet (färgade in papper mm.), kolla in Tingturas blogg.

Tack 3

Mmmm embossingpulver (låter som Homer Simpson)…

Annars då? Ja, livet tuffar på… Det blir hyfsat mycket plugg och filmtittande, lite mindre scrappande. Mest beror det på att Kristofer har varit hemma både sjuk från jobbet och ledig från jobbet, och med honom hemma blir det roligare med aktiviteter som man gör tillsammans.

 Om mindre än en månad är det tentadags och ny kursstart så då ska jag till Borås igen. Det går undan! Idag ska jag försöka avsluta de sista övningarna på klassificering och övergå till katalogisering i morgon. Det är svårare, så jag känner mig lite nervös. Samtidigt gillar jag dessa delar inom bibliotekarieyrket (utöver informationssökningskursen så är väl denna kurs den enda hittills som har fått mig att känna att det ju är bibliotekarie som jag utbildar mig till…ojoj om ni visste vilka kurser jag har fått genomlida…) så det ska nog gå bra.

Idag blir det klippning (upptäckte jag igår, när jag som tur var vände blad i min kalender) och sedan scrapkurs med Bellamio och de övriga goa människorna. Skoj skoj!

Och vet ni? Nu i veckan börjar Svensk Scrapbookings

fcc

…Ska jag vara med eller ska jag vara med??! Jippie! 😀

Ha det fint go’vänner!
Kram Anneth

2 thoughts on “Helgens bravader

  1. Älskar det här kortet! Wonderful!!!

    Om du vill lära dig virka kan du göra som min svägerska, hon sökte på ”crochet” på YouTube och kollade på instruktionsvideos. 😀
    Annars kan man låna böcker på biblioteket tex. Boken ”Virka amigurumi” som jag nämnde i bloggen har en bra steg för steg beskrivning i början hur man virkar. (den har också en massa söta figurer att virka 😛 )

    Eller så får du komma hem till mig så kan jag visa dig 😉 hehe

    kram kram!

Kommentera

