Bidrag till Svensk Scrapbookings septembertävling

Hehe, innan vi lämnade Lysekil igår så slösurfade jag en liten stund och såg då att Svensk Scrapbooking-forumet hade en extratävling i september där det gällde att använda minst tre stämplar (varav en motivstämpel) på en LO. Det lät ju som en utmaning i min stil! Fast deadline var samma kväll…och jag skulle ju tillbringa nästan hela dagen i en bil! Men när jag kom hem så kastade jag mig över utmaningen (i alla fall direkt efter att jag hade kastat mig över middagen :-D) och supersnabbscrappade en LO som jag faktiskt blev jättenöjd med. Inga dekorationer utöver sex små blingstenar, resten är bara stämplar och färg!

DSCN4773 - Kopia copy

Som vanligt massa ”kladd”. Det mesta är infärgat med distresser och chalk, och så använde jag massa stämplar från bland annat Tingtura och Stempelglede (Grunge Collection). Wellpappen – distressad, kluddad på med ljusrosa Crackle Paint och stämplad på – är från en pizzakartong. 😀 Det lagras en hel del kartonger här hemma eftersom scrapbutikerna ju skickar sina varor i sådana. Hehe, varje gång som jag går till återvinningsstationen måste mina grannar skaka på huvudet och tro att jag äter mest pizza i hela Oskarshamn. 😛 Jag plockade fram en sådan där blomranka från Prima för att testa om den passade, men det slutade med att jag använde förpackningen (den gröna ”remsan”) och lade tillbaka själva blomman igen. 😛

DSCN4775 copy

Lite detaljer… Jag klippte ut fjärilen, färgade in den med svart distress och sen embossade jag hela den med klart embossingpulver och satte fast den med distanskuddar och glue dots efter att jag hade vikt upp vingarna lite. Tim Holtz-stämpeln ”Photograph” tyckte jag passade bra till fotot på min vän Tina som modellar på ”The Studio”; massa distress även på den och därefter lite UTEE (som av någon anledning ser blå ut på fotot). Jag är så lycklig när jag får kladda och riva sönder saker! 😀

Massa massa kramar!

6 thoughts on “Bidrag till Svensk Scrapbookings septembertävling

  1. Superduper snyggt!!! Och jag som inte ens gillar lila ju :), men jag gillar det sparsmakade med dekorationerna så att man verkligen ser allt de andra fiiiina som finns med…

    Sist vi var till återvinningen så slängde vi en hel sopsäck med pizzakortonger, tur ingen såg oss, hahaha!

    Kram snuttan!

Kommentera

