Hejdå AOS

Ja, som en del av er kanske redan vet så har jag hoppat av designteamet i webbtidningen Allt Om Scrap. Förklaringen är ganska lång och omständig så om ni vill så får ni gärna hoppa direkt till bilderna på mina alster. 🙂

Jag hade ett väldigt långt och uppslitande samtal med min man för ett tag sedan där vi äntligen orkade ta upp en del ämnen som vi bara tassat runt de senaste månaderna, och följden blev en hel del förändringar här hemma. Mer struktur kan man säga… Vi behöver göra upp ordentliga månadsbudgetar och få igång vårt sparande, och så söker jag extrajobb för att Kristofer ska känna att han får stöd och för att dra in lite extra slantar. Vi har inte dåligt med pengar egentligen, vi är bara dåliga på att hålla koll på vart de tar vägen. Och ja, som scrapoholic måste jag erkänna att hobbyn drar onödigt mycket pengar ibland… 😦  Jag är en sådan där känsloshoppare som har liite för lätt för att klicka på köpknappar när jag är ledsen/deppig/jättelycklig/arg/whatever.

En annan sak som togs upp var tidsfördelning – det blir liksom ingen kvalitetstid med varandra om vår fritid går ut på att maken sitter och spelar krigsspel och jag sitter och bloggar, så det mesta av datortiden på eftermiddagarna måste bort. Likaså kände jag själv att det blir för mycket ibland med allt bloggande, bildbehandlande, alla bloggrundor som man vill gå, alla kommentarer som man vill skriva… Detsamma med två DT-uppdrag (fast…om Tingtura hör av sig så skulle jag aldrig säga nej *hint hint* :-P) för som det varit det senaste har det blivit en hel del alster som jag bara fumlat ihop utan att ha blivit nöjd med dem – men de var ju tvungna ju göras! Och då blir det bara stressigt och deppigt att pyssla, inte roligt. Därför blev det Allt Om Scrap som fick stryka på foten; de är ju en hel drös designers där som ansvarar för varsin söndagsbilaga, och jag tyckte alltid det var svårt att säga nej när folk bad om bidrag eftersom man vill hjälpa alla och inte känna att man latar sig medan de andra får jobba arslet av sig. Jag hade nog ständigt dåligt samvete…

En trevlig sak (som också tar upp en del av min tid numera) är dock att jag har bestämt mig för att ta tag i min vikt. Det har jag nämnt tidigare, men jag kan uppdatera er med att det går fint, att jag har börjat ana en liten midja någonstans på min stiligt köttbulleformade kropp och att jag mår så mycket bättre. Och att jag äter godis en dag i veckan. 😀 Jag och Kristofer tränar också lite ihop, är ute och går och ska börja träna pass från Paolo Robertos bok om parträning – vi har kört lite på prov från boken och alla övningar oavsett muskelgrupp ger ont i magen på grund av skrattkramp. Jätteskojigt och inte så avancerat (en av uppvärmningarna är ex. att försöka smiska till sin partner i rumpan, hehe. Kristofer må ha jättelånga orangutangarmar, men han är också utrustad med en riktig african butt som är hyfsat lätt att träffa så vi ligger rätt jämnt i den övningen).

MEN I ALLA FALL. För er som orkat läsa enda hit kommer nu belöningen i form av mina sista alster för AOS; två kort med orientaliskt tema, gjorda snabbt och lätt med mina Spellbinders (jag tror ni kan lista ut hur jag gjort) och massa Pearl Maker.

DSCN4604

DSCN4605

Kram på er alla! Idag kommer förresten ett nytt DT-paket med (som jag misstänker) coola Halloween-papper, lite blommor samt julpapper från Inkido. Yeay! Pysslapyssla!

/Anneth

5 thoughts on “Hejdå AOS

  1. visst är det trist när tiden (och pengarna) inte räcker till för alla saker man vill skapa.. men hoppas att det blir lite lättare för dig sen då.. när det börjar att lugna ner sig lite igen.. hoppas att du inte tänkt sluta blogga (och scrappa) helt.. för du är ju en sån inspirationskälla för andra hopplösa scrapgalningar därute.. *blink blink*

    kram på dig..

  2. Vilket underbar inlägg av dig. Eller inte för att ämnet är så kul kanske men samtidigt så är det så upplyftande att läsa när jag själv går runt med såna tankar själv.

    Jag tror att jag ska hänga med dig när det gäller pysselbudgeten. Jag funkar på samma sätt som dig och det är så dumt!

    Äh jag ska inte bli för öppen här på bloggen men jag ville bara säga att jag förstår varför du gör som du gör! =P

    Samt att jag förstår varför du inte skulle tacka nej till ett tingtura DTskap. *skrattar!*

    Kram på dig!!

  3. Underbart inlägg från en underbar person 😀 Visst är det svårt med balans i livet och det tror jag är en konst som förtjänar hängivenhet för man mår så mkt bättre när ”allt” är med i lagom doser. Smiska ni på!

    Och du kommer så klart få mejl ifrån oss 😀

Kommentera

